התקיפה בסוריה: "היעד - שיירה שהובילה טילים לחיזבאללה"

לפי רשת אל-ערבייה, התקיפה המיוחסת לישראל במערב סוריה כוונה נגד שיירת כלי רכב שהובילה טילים מדויקים לארגון הטרור בלבנון. לפי הדיווח, בין ההרוגים היה גם קצין איראני שפיקח על ההעברה

זמן צפייה: 01:24

רשת אל-ערבייה דיווחה הלילה (שני) כי התקיפה שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי בטרטוס שבמערב סוריה כוונה נגד שיירת כלי רכב שהובילה טילים מדויקים הנמצאים זה תקופה באזור ועשו את דרכם לארגון חיזבאללה בלבנון. עוד נטען בדיווח כי בין שלושת ההרוגים נמצאים גם קצין איראני וקצין סורי שפיקחו על מבצע העברת הטילים לחיזבאללה.

כבר אמש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" כי שלושה נהרגו ושלושה אחרים נפצעו בתקיפה ישראלית שבוצעה משטח לבנון נגד כמה עמדות בטרטוס וגם במחוז דמשק.

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה
לפי אחד הדיווחים, הטילים היו בדרך לארגונו. חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

מקור צבאי אמר לסוכנות הידיעות כי בסביבות השעה 20:50 תקפו מטוסי חיל האוויר באמצעות טילים מאזור דרום מזרח ביירות כמה עמדות באזור דמשק ועוד שיגורים מאזור הים לעבר עמדות בטרטוס. מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה דיווח כי התקיפות המיוחסות לישראל כוונו נגד אתרי צבא סוריה, שבהם יש נוכחות של המיליציות הפרו-איראניות.

ביום שישי האחרון דיווחו כלי תקשורת בסוריה המזוהים עם משטר אסד כי טנק ישראלי ירה כמה פגזים לעבר הכפר אל-חמידייה שבאזור קוניטרה, ותקף עמדת חיזבאללה. לפי הדיווחים, שני אזרחים נפצעו.

לפי אחד הדיווחים, התקיפה בוצעה על-ידי טנק מרכבה וכוונה לעבר רועי צאן שהתקרבו לגדר ההפרדה. בישראל לא מתייחסים לדיווחים. זמן קצר אחרי התקיפה פיזר צה"ל כרוזים בגולן הסורי, שבהם נכתב: "המשך העברת המודיעין לחיזבאללה באופן קבוע הוא כניעה שלכם באופן אישי בלבד על חשבון המשטר הסורי וחייליו. כל מעורבות חיזבאללה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, תגרום לנקיטת צעדים קשים.