דיווחים בסוריה: פעיל חיזבאללה חוסל באזור קוניטרה

לפי הדיווחים, אחמד סאלח, מנהיג מיליציה מקומית בסוריה השייכת לחיזבאללה, חוסל אמש על-ידי אלמונים חמושים בדרום סוריה. בישראל לא הגיבו על הדיווח

הגזרה החמה. קוניטרה (רויטרס)

כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית דיווחו היום (ראשון) כי אחמד סאלח, מנהיג מיליציה מקומית בסוריה השייכת לאירגון חזבאללה, חוסל אמש על-ידי אלמונים חמושים במרכז העיר קוניטרה שבדרום סוריה.

העיתון הסורי המזוהה עם המשטר בסוריה, "אל-ווטן", דיווח על המקרה כשתיאר זאת כתקיפה נגד מחסום המשותף לצבא סוריה ולכוחות המסייעים למשטר הסורי במרכז קוניטרה. בישראל לא הגיבו על הדיווח. כמו כן, ייתכן שמדובר באירוע פנים-סורי.

בתחילת החודש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי שני אזרחים סורים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר הישראלי על מספר לולי עופות בסביבת העיירה חמידיה, דרומית לעיר טרטוס. גורם צבאי אמר בהצהרה לתקשורת הסורית כי "בסביבות 06:30 ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית עם מספר טילים מעל הים התיכון, ממערב לעיר טריפולי שבלבנון, שכוונה למספר לולי עופות". אותו גורם הוסיף כי אישה הייתה בין הפצועים וכן נגרם נזק לרכוש.

בתחילת חדש יוני דיווחו בסוריה על שתי תקיפות שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, תקיפות שהשביתו את הנמל שבועות קדימה לכאורה, ניתן לומר כי המסר של ישראל בתקיפות אלו הוא כי היא אינה תאפשר לנמל תעופה בינלאומי להיות שדה תעופה "דואלי" - משמע, גם לקבל טיסות מסחריות-אזרחיות וגם טיסות בהן הברחות נשק איראניות שאמורות לעבור לחיזבאללה בלבנון.