מאות מתנחלים הגיעו לחומש: עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון

הפלסטינים מדווחים כי המתנחלים יידו אבנים על בתים בכפר בורקה, והציתו את השדות באזור. כוחות צה"ל חסמו את היציאות והכניסות לכפר, ובמקום התפתחו עימותים בין הצבא לתושבים ודווח על 15 פצועים. בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על נער שנהרג מאש צה"ל בכפר אל חאדר

מתנחלים עולים לחומש
מתנחלים עולים לחומש | צילום: סדאם סלאח

מאות מתנחלים הגיעו היום (שישי) לחומש שבשומרון, ובדרכם נכנסו לאדמות הכפר הפלסטיני בורקה, כאשר הפלסטינים מדווחים כי המתנחלים יידו אבנים על בתים, עשו שימוש בירי חי והציתו את השדות באזור. כוחות צה"ל חסמו את היציאות והכניסות לכפר, ובמקום התפתחו עימותים בין הצבא לתושבים ודווח על 15 פצועים.

שדה שהוצת באזור הכפר בורקה
שדה שהוצת באזור הכפר בורקה

מוקדם יותר הגיעו למקום פעילי תנועת "שלום עכשיו" תחת הסיסמה "באים לפרק את המאחז חומש", ולא הותרו להיכנס. הפעילים ביקשו אישור מאלוף פיקוד המרכז, שהשיב להם במכתב כי ההגעה שלהם לחומש וההפגנה במקום לא חוקית ולא מאושרת.

כוחות הביטחון בחומש
כוחות הביטחון בחומש

לקראת כניסת השבת הגיעו עשרות שוטרי מג"ב לחומש, והחרימו ציוד מאזור בית המדרש של ישיבת חומש, לרבות ציוד אישית של תלמידים ואורחים במקום. ארגון "הצלה ללא גבולות יו"ש" דיווח על יידוי אבנים לעבר רכבים ישראלים בחוארה אשר דרומית לשכם, ונמסר כי אישה אחת נפצעה באורח קל מרסיסים.

כוחות הביטחון בחומש
כוחות הביטחון בחומש

בתוך כך, בקבוקי תבערה נזרקו לעבר כוח שאיבטח צומת סמוך לכפר אל חאדר, ולאחר שהכוח פתח במרדף אחר החשודים לתוך הכפר נזרקו לעברו אבנים ובקבוקי תבערה נוספים, אז הגיב הכוח בירי לעבר חשוד וזוהתה פגיעה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הערב כי נער בן 15 בשם זיד מחמד ע'נים, מהעיירה אלח'צ'ר שדרומית לבית לחם, נהרג לאחר שנפגע מירי של כוחות צה"ל בגב ובצוואר.