אחרי מתקפת הסייבר: תיעוד הנזק למפעלי הפלדה באיראן

מפעל הפלדה "חוזסטאן" - מהגדולים שבמפעלים ברפובליקה האסלאמית - נפל קורבן למתקפת סייבר. ההערכה היא שמדובר בתגובה על מתקפת הסייבר האיראנית שהפעילה אזעקות בכמה רשויות בישראל בשבוע שעבר. כעת מתפרסם תיעוד מהנזק שנגרם למקום

התיעוד של מפעל הפלדה באיראן
התיעוד של מפעל הפלדה באיראן | צילום: טוויטר

תיעוד שפורסם הערב (חמישי) ברשתות החברתיות מראה את הנזק שנגרם מתקיפת הסייבר שכוונה נגד מפעלי הפלדה באיראן מוקדם יותר השבוע. נזכיר כי ביום שני דיווחו באיראן על מתקפת סייבר נגד מפעל הפלדה "חוזסטאן". לפי הודעה של קבוצת ההאקרים המפעל הוא "חלק מתעשיית הפלדה של משמרות המהפכה וכוחות הבסיג'".

זמן קצר לאחר מכן עלתה ההערכה כי מתקפת הסייבר נגד המפעל האיראני היא תגובה על מתקפת הסייבר האיראנית שהפעילה אזעקות בכמה רשויות בישראל לפני כשבוע. הסרטון, שמראה את הנזק הרב למקום, הוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי בעת ביקור ביחידה 8200 של אמ"ן השבוע.

ביום רביעי שעבר פרסמה קבוצת האקרים איראנים בשם "מטה משה", שככל הנראה מקושרת למשטר האיראני, כי היא אחראית על הפעלת הצופרים באילת ובירושלים מוקדם יותר השבוע.

בהודעה בחשבון הטוויטר של הקבוצה נכתב בעברית: "הזהרנו אותך (הטעות במקור) זו רק תחילתה של ההרפתקה, התחלת את ההרפתקה הזו, אבל הסוף של הסיפור איתנו. תגרם לך נזק בלתי הפיך בתחום הסייבר והתשתיות. מעכשיו תשלמו את המחיר על כל שפיכת דם, חכו להתקפות המשולבות".

מערך הסייבר הלאומי דיווח לאחר האזעקות כי יש חשד שמדובר במתקפת סייבר וכי החשד הוא שהייתה פריצה לממשק של מערכת כריזה לעיריות, שהביא להפעלת הכריזה בכמה נקודות בירושלים ובאילת. גם בעיריות ירושלים ואילת הודיעו כי מדובר במתקפת סייבר.