צה"ל: מתנחלים בחומש פעלו באלימות, אחד מהם דרס חייל שנפצע קל

הלוחם נפצע מפגיעת רכב לאחר שמאות הגיעו והתעמתו עם כוחות הביטחון שניסו למנוע את כניסתם להתנחלות. בתוך כך גם הושחת רכוש צה"לי ונחסם מעברם של כוחות אל הזירה. מישיבת חומש נמסר: "לא הייתה אלימות ואין אלימות בחומש"

זמן צפייה: 01:17

לוחם צה"ל נפצע היום (ראשון) באורח קל, לאחר שנדרס על ידי רכב במסגרת הגעתם של מאות מתנחלים לפנות בוקר אל שטח המאחז חומש, בו אירע הפיגוע ביום חמישי האחרון. לפי דובר צה"ל, המתנחלים החלו לפעול באלימות פיזית ומילולית כלפי כוחות צה"ל, המשטרה ומג"ב שניסו לחסום ולמנוע את כניסתם של המתנחלים אל המאחז.

בנוסף לכך, השחיתו המתנחלים שניסו לפרוץ אל המאחז רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות אל הזירה.  מצה"ל נמסר כי הוא מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון ויפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל: "צה"ל ימשיך להתמקד בשמירה על בטחון האזרחים וזאת לצד אכיפת החוק ומניעת פעילות בלתי חוקית באשר היא".

ישיבת חומש פירסמה תגובה להודעת דובר צה"ל, והכחישו את הטענות: "אנו דוחים בשאט נפש את השקרים החמורים של דובר צה"ל. לא הייתה אלימות ואין אלימות בחומש. ישיבת חומש פועלת יום יום לילה לילה במשך 15 שנה. במשך כל הזמן הזה לא נשמעו כל תלונה על פגיעה בחיילי צה"ל ולא בכדי".

"דובר צה"ל עובד בשירות בני גנץ ומתדרך כתבים בשקרים חמורים", הוסיפו אנשי חומש בתגובתם, "לא הספיק רצח חברם לספסל הלימודים? עכשיו דובר צה"ל ובני גנץ שופכים את דמם בשקרים מכוערים? זה רצח אופי, תתביישו".

קצין בכיר בצה"ל אמר לחדשות 13 בתגובה להכחשת המתנחלים: "היתה אלימות, פיזית ומילולית. התנהגות גסה, בריונות, הרמת קול ויד. איש לא ירים יד על חייל צה"ל בתפקיד. מפקד אוגדת איו"ש ומפקד חטיבת שומרון עומדים מאחורי המידע על אלימות גסה בחומש".

בתוך כך, הודיעו חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' כי ישתמשו בחסינות שלהם על מנת להגיע הערב לחומש. "תגובה רופסת כזאת לא ראינו מאז ימי אוסלו", כתב סמוטריץ', "חסימת הציר לחומש לעליית יהודים והמצור שנועד לחנוק את הישיבה בתגובה לפיגוע זו בושה וחרפה ומהווה פרס לטרור".

ח"כ בן גביר מסר: "הממשלה הכנועה לחסדי האחים המוסלמים פועלת באטימות. הרס הישיבה הוא פרס לטרור הרצחני. אין סליחה ואין מחילה לצעדי הממשלה הללו".

כזכור, הפיגוע אירע ביום חמישי כאשר שלושה תלמידי ישיבת חומש יצאו ברכב לכיוון שבי שומרון. ביציאה מחומש פתחו המחבלים בירי לעבר הרכב, ירו מספר רב של כדורים, שאחד מהם פגע בצווארו של יהודה דימנטמן שנפצע אנושות. שני הנוסעים האחרים ברכב נפצעו קל ובינוני. דימנטמן פונה במסוק אך מצבו היה אנוש והצוות הרפואי קבע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק בן שמונה חודשים.