מתיחות בצפון: "ירי הנ"ט לא היה תגובה למתקפת המל"טים בלבנון"

מקורות המעורים בעמדת חזבאללה אמרו ל-"א-שרק אל-אווסט" כי האירוע אתמול התרחש בשל תקיפת פעילי הארגון בסוריה, ורמזו שפעולת תגמול נוספת תיתכן בעתיד • אלקין: "נראה שהסבב הנוכחי מאחורינו"

זמן צפייה: 07:45

המתיחות בצפון: מקורות יודעי דבר, המעורים בעמדת חזבאללה, אמרו הבוקר (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ירי טילי הנ"ט לאביבים שביצע אתמול הארגון היה בתגובה לתקיפת פעילי חזבאללה בסוריה, ולא בעקבות מתקפת המל"טים בביירות. המקורות רמזו כי בתגובה לתקרית כלי הטיס, תיתכן תקיפה עתידית של מל"ט ישראלי.

בתוך כך, חבר הקבינט השר זאב אלקין אמר לתוכנית "העולם הבוקר" כי "נראה שמבחינת חזבאללה הסבב הנוכחי מאחורינו". "אנחנו בהתמודדות בלתי פוסקת, חזבאללה הוא זרוע ארוכה של איראן", הוסיף אלקין.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נוסף על כך, התייחס אלקין לתרגיל שביצע צה"ל, כשדימה פצועים באירוע, ואמר כי "המטרה הייתה לייצר עמימות בשעה הראשונה, ואולי אף תחושה בצד השני של הישג גדול יותר. זה גרם לחזבאללה לצאת בהודעות ראשונות, שמבחינתם האירוע סגור".

פיצוצים בצפון
פיצוצים בצפון | צילום: חדשות בזמן

אלקין התייחס גם לדברי ח"כ יאיר לפיד, שתקף את חוסר העמימות שמאפיין חלק מפעולות צה"ל לאחרונה, ואמר כי "זו אמירה הזויה. ישנם מצבים שבהם מתקבלת החלטה, בדרך כלל בהמלצת גורם ביטחון, שאנחנו רוצים לחץ מדיני - ואז אנחנו מדברים כדי להפעיל אותו".

מסוק צבאי ברמב''ם
מסוק צבאי ברמב''ם | צילום: דוברות רמב''ם

אתמול, כזכור, מספר טילי נ"ט נורו משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים ביישוב אביבים. דובר צה"ל רונן מנליס ציין כי נורו כשניים-שלושה טילי נ"ט, לפי הערכתו מסוג קורנט, לעבר מוצב אביבים ולעבר רכב צבאי מסוג "זאב" שמשמש אמבולנס. עוד הוסיף כי לא היו נפגעים, אך הג'יפ נחדר ויש פגיעה בעמדת המוצב: "חזבאללה לא מימש את ההישג שרצה. הוא רצה להרוג חיילים. כלי טייס תקף את החולייה, ונורו כ-155 פגזים".

אמש, נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, התייחס לירי ואמר: "חזבאללה הצליח לקבע את משוואות הכוח. במצב של מלחמה עם ישראל - אנחנו נרוויח. התחייבנו להגיב לכל תוקפנות של ישראל", את הדברים אמר בטקס לרגל החג השיעי - חג העשוראא.

סיור מפקד עוצבת הגליל לאחר ירי הנ''ט לכיוון אביבים
סיור מפקד עוצבת הגליל לאחר ירי הנ''ט לכיוון אביבים | צילום: דובר צה''ל

"ישראל רצתה לבצע פעולה ביטחונית בדאחיה בלי להשאיר טביעות אצבעות - אך היא הסתבכה בכך, עליה לשלם את המחיר. חזבאללה רוצה לשמור על ההרתעה", הוסיף קאסם. בתוך כך, מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, התייחס לתקרית ואמר כי "הפעולה שביצע חזבאללה מדגישה את הרצון להתנגד בפני האיומים של אויבי ציר ההתנגדות הרוצים לזעזע את ביטחון האזור".

לאחר האירוע, חזבאללה הוציא הודעה רשמית ובה טען כי "פגענו בכלי צבאי ליד אביבים וישנם נפגעים". לפי דיווח בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, הפצצות צה"ל התבצעו באזור העיירות מארון א-ראס ויארון שבדרום לבנון, ומזל"טים ישראלים טסו בגובה נמוך מעל האזור. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל ביצעו ירי לכיוון העיירה מארון א-ראס, וכי ההפצצות הישראליות מובילות לשריפות באזור. שר החוץ של בחריין תקף את ממשלת לבנון על רקע האירוע: "התקפה של מדינה אחת כלפי מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבין-לאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בתוך גבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה".