דיווח: ישראל העבירה מסר לחזבאללה - "היזהרו מפעולת נקמה"

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח כי י-ם פנתה לארגון הטרור באמצעות האו"ם, וביקשה למסור כי פעיל הארגון שנהרג בתקיפה בדמשק לא היה יעד התקיפה. עוד דווח כי ישראל הזהירה מתוצאות פיגוע נקמה

זמן צפייה: 01:51

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח היום (שבת) כי ישראל העבירה מסר לחזבאללה באמצעות האו"ם, בנוגע להרג פעיל הארגון בתקיפה בדמשק, שמיוחסת לישראל. במסר, כך על פי הדיווח, הזהירה ישראל את ארגון הטרור מפני ההשלכות שיהיו לפיגוע נקמה בתגובה למקרה.

עוד דווח כי ישראל מסרה שלא ידעה על הימצאו של הפעיל שנהרג באזור התקיפה, וכן כי הוא לא היה יעד התקיפה. לפי הגורמים שצוטטו בערוץ, חזבאללה קיבל את מסריה של ישראל אך הבהיר כי הוא דוחה אזהרות או איומים מצידה.

אותם גורמים מסרו לערוץ  כי "צה"ל נקט בצעדים על הגבול עם לבנון, לאחר שהבין שחזבאללה כבר החליט להגיב". בנוסף ציינו כי צה"ל ניטר תנועה רבה של פעילי חזבאללה – אך לא הצליח לדבריהם לקבוע את אופן התגובה של הארגון.

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי לגולן: צה"ל תקף עמדות של צבא אסד בדרום סוריה

גוברת ההערכה שחזבאללה מתכנן פיגוע נקם: צירים ייחסמו בצפון

הדי פיצוצים ליד הגבול בגולן בצד הסורי – נזק נגרם למבנה ורכב

כלי רכב צבאיים בגבול לבנון
כלי רכב צבאיים בגבול לבנון | צילום: רויטרס

בצה"ל מעריכים כי חזבאללה מכין פיגוע נקם נגד צה"ל בגבול הצפון. תוגברו כוחות באזור גבול לבנון, ומספר צירים נחסמו החל מאמש לתנועת רכבים צבאיים, גם בגבול לבנון וגם ברמת הגולן. במספר יישובים בודדים צפויים להיחסם דרכי גישה ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים. צה"ל פינה באופן חלקי מוצבים והוציא ציוד ואנשים באזור. צה"ל גם העביר מסרים לחזבאללה כי אינו מעוניין בהסלמה.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, אמר בפגישה עם ראשי רשויות בצפון: "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון. אנחנו נערכים למגוון רחב של תרחישים ומקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה".

חיילים לצד המכשול על גבול לבנון
חיילים לצד המכשול על גבול לבנון | צילום: דו''צ

בתוך כך, הרמטכ"ל האמריקני מארק א. מילי, הגיע לביקור השני בישראל מאז כניסתו לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישת וידאו עם הגנרל מילי, בהשתתפות כוכבי, ודן עמו באיראן ובאתגרים הביטחוניים באזור. מילי נפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש המוסד יוסי כהן.

כזכור, כבר אתמול הודיע צה"ל על תגבור כוחות נקודתי של פיקוד צפון בגדוד חי"ר של חטיבת גולני, שהפסיק את האימון שבו היה כדי לבצע את המשימה. בימים האחרונים, משדרות תחנות הטלוויזיה של חזבאללה איומים בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג כאמור בתקיפה בדמשק ביום שני.