לראשונה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברי פרלמנט של חזבאללה

באופן תקדימי, משרד האוצר האמריקני השית סנקציות על שלושה אנשי ארגון הטרור, בהם שני חברי הפרלמנט הלבנוני, בגין "ניצול מעמדם לקידום האג'נדה של חזבאללה ולפעילות בשם איראן"

דונלד טראמפ וחסן נסראללה
דונלד טראמפ וחסן נסראללה | צילום: gettyimages

בצעד תקדימי, משרד האוצר האמריקני הודיע היום (שלישי) כי הטיל סנקציות על שלושה אנשי חזבאללה, בהם שני חברי הפרלמנט הלבנוני, בגין "ניצול מעמדם לקידום האג'נדה של הארגון ולפעילות בשם איראן".

כאמור, מדובר באנשי המפלגה היושבת בפרלמנט ולא בחברי האגף הצבאי בארגון. המחוקקים שהוכנסו לרשימת תומכי הטרור הם מוחמד חסן ראאד ואמין שרי. כמו כן, הוטלו סנקציות על וואפיק סאפא, גורם ביטחוני בארגון שאינו חבר פרלמנט.

סיגל מנדקלר, סגנית שר האוצר שאמונה על ענייני טרור ומודיעין כלכלי, אמרה כי "חזבאללה משתמש בפעיליו בפרלמנט הלבנוני כדי להשפיע על מוסדות ולקדם תמיכה בקבוצות טרור. הארגון מאיים על היציבות הכלכלית והביטחון של לבנון והאזור, על חשבון אזרחי המדינה. ארה"ב תמשיך לתמוך במאמצים של ממשלת לבנון להגן על מוסדותיה מלהיות מנוצלים על ידי איראן וגרורות הטרור שלה, וכן להבטיח עתיד שקט ובטוח עבור המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו: "כדאי שאיראן תזכור שמטוסינו מגיעים לכל מקום במזה"ת"

חמאס זנח את פרויקט המנהרות – ומשקיע ברקטות משופרות • פרשנות

החרדי ששוטר משך בפאותיו: "הפחד היה נורא – זו השפלה גדולה"

תומכי חזבאללה
תומכי חזבאללה | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להחלטה: "הסנקציות שהטלנו היום על בכירי חזבאללה הם חלק מהמאבק האמריקני להילחם בהשפעות של חזבאללה בלבנון. אנו קוראים לבעלות הברית שלנו להכריז על חזבאללה ארגון טרור".

בחודש אפריל, משרד האוצר האמריקני הודיע כי ארה"ב תטיל סנקציות על מספר אנשים וגופים הקשורים לחזבאללה. הסנקציות יוטלו על שני אנשים – בלגי ולבנוני, ועל שלושה ארגונים, אשר שניים מהם מבוססים בבלגיה ואחד בבריטניה.

ההודעה הגיעה לאחר שממשל טראמפ הכריז שיעניק פרסים בגובה של עד עשרה מיליון דולרים, בתמורה למידע אודות התשתיות הכלכליות של ארגון חזבאללה. הפרסים, על פי הודעה שהוציאו משרד החוץ ומשרד האוצר בארה"ב, יוענקו לאנשים שימסרו פרטים כגון שמות התורמים לארגון, רישומי בנק, קבלות ועדויות בדבר עסקאות נדל"ן שבוצעו.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

התשלום יבוצע על ידי תוכנית "פרסים למען צדק" של משרד החוץ האמריקני, אשר לרוב מציעה תגמולים עבור מידע המוביל למקום הימצאותם של פעילי טרור מבוקשים. זוהי הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בתוכנית לצורך השגת מידע על רשת פיננסית.