חזבאללה: הפלנו רחפן ישראלי; צה"ל: "הכלי נפל - לא דלף מידע"

דובר צה"ל אישר כי הרחפן נפל במהלך פעילות שגרתית בלבנון. זאת, לאחר שמוקדם יותר טען חזבאללה כי הפיל מל"ט ישראלי שחצה את הגבול לעבר הכפר ראמיה שבדרום המדינה

זמן צפייה: 00:17

המתיחות בצפון: דובר צה"ל אישר הבוקר (שני) כי רחפן ישראלי נפל אתמול בשטח לבנון, במהלך פעילות שגרתית באזור. לדבריו, אין חשש לדליפת מידע באירוע. ההודעה הגיעה לאחר שמוקדם יותר הבוקר חזבאללה טען כי לוחמי הארגון הצליחו להפיל מל"ט ישראלי שחצה את הגבול מישראל לעבר הכפר ראמיה שבדרום לבנון, ממנו יצאה המנהרה העמוקה ביותר של חזבאללה למושב זרעית. לפי ההודעה, פעילי הארגון הפילו את כלי הטיס בעזרת "אמצעי הלחימה המתאימים" - וכעת הוא בידם.

לפי דיווח ברשת אל-מנאר, כלי הטיס הישראלי שהה חמש דקות בשטח לבנון לפני שהופל, היה חמוש ונשא ציוד האזנה. כמו כן, לפי כתב הרשת כלי הטייס הופל כשהוא שלם ומבלי שנגרם לו נזק משמעותי.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"פומפאו לנשיא לבנון: פרק המפעל של חזבאללה – או שישראל תתקוף"

בצה"ל מעריכים: חזבאללה יוציא לפועל פיגוע נוסף בצפון

מחשש לחדירת מזל"טי נפץ של חזבאללה: צה"ל פרס פטריוט בצפון

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה

בתוך כך, בימים האחרונים מעריכים במערכת הביטחון כי חילופי המהלומות עם חזבאללה בשל תקרית המל"טים בדאחייה שבביירות, אותה הוא מייחס לישראל, לא נגמרו - וייתכן שהארגון רוצה להוציא לפועל פיגוע נוסף כנקמה.

החשש הוא מפיגוע אווירי ומאפשרות של חדירת כלי טיס בלתי מאוישים, ולכן מערך ההגנה האווירי בצפון תוגבר, בין היתר באמצעות סוללות כפית ברזל ופטריוט. כמו כן, צה"ל נערך לאפשרות שחזבאללה ינסה להפיל כלי טיס בלתי מאויש ישראלי בשמי לבנון, כמו במקרה הנוכחי - לפי טענות חזבאללה.

ביום שישי מסרו גורמים לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הזהיר את נשיא לבנון מישל עאון ודרש ממנו "לפרק באופן מיידי את מפעל דיוק הטילים שנחשף בבקעה שבלבנון, לפני שיותקף על ידי ישראל בימים הקרובים".

חלקי המל''ט שלטענת לבנון נפל באזור ביירות
חלקי המל''ט שנפל באזור ביירות | צילום: חדשות ביטחון שדה

עוד הוסיפו הגורמים כי פומפאו ציין שבמידה ואכן תתרחש מתקפה ישראלית על המפעל, אר"הב תתמוך בישראל באופן מלא. כמו כן, מהדיווח עלה שהמסר לא הועבר בצירים הדיפלומטיים הרגילים אלא ישירות לשר החוץ הלבנוני, שידוע ביחסיו הקרובים עם מזכ"ל חזבאללה נסראללה.

כזכור, לפני כשבועיים תקפו לכאורה מל"טים ישראליים בדאחייה שבביירות מפעל של חזבאללה לדיוק טילים. במסגרת התקיפה, כלי הטיס החמושים נחתו במדויק על מערבל יקר ערך שהחנה חזבאללה בחניון פתוח - והוא יצא מכלל שימוש. הפעולה מעכבת את פרויקט הטילים המדויקים של הארגון.

ברקע המתיחות בצפון, הארגון פרסם הודעה לפיה פעיליו הצליחו ליירט בעזרת "אמצעי הלחימה המתאימים" כלי טיס בלתי מאויש באזור הכפר ראמיה - וכעת הוא בידיהם