מחשש לחדירת מזל"טי נפץ של חזבאללה: צה"ל פרס פטריוט בצפון

מתיחות בצפון: במערכת הביטחון חוששים כי נסראללה מתכנן מתקפה מהאוויר נגד ישראל ולכן נערכים לאפשרות כזאת. הבוקר דווח בלבנון כי בירושלים מנסים ללחוץ על הארגון לשוב ולהתחייב להחלטה 1701

זמן צפייה: 01:25

מתיחות בצפון: צה"ל פרס הערב (רביעי) סוללת פטריוט בצפון הארץ בעקבות חשש כי מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה מתכנן תקיפה נוספת נגד ישראל, באמצעות מזל"טי נפץ. זאת, למרות הורדת הכוננות בגבול לבנון לאחר פיגוע הנ"ט בגליל.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני "א-ליווא" מפי גורמים דיפלומטיים כי ישראל מנסה ללחוץ על חזבאללה בעזרת תיווך בין-לאומי של ארצות הברית, צרפת, רוסיה ומצרים לשוב ולהתחייב להחלטה 1701 של האו"ם. לדבריהם, ישראל הראתה נכונות להפסיק לתקוף את פעילי חזבאללה בסוריה במידה והארגון יסכים להחזיר את המצב על הגבול לקדמותו - אך ההצעה סורבה. עוד ציינו הגורמים כי חזבאללה נמצא במוכנות וכוננות מלאה בפני כל פזיזות ישראלית נוספת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: חזבאללה מסרב להצעה ישראלית לחזור לרגיעה בגבול

חשיפת האתר לייצור טילים מדויקים – איום על חזבאללה • פרשנות

נסראללה: "החל שלב חדש במאבק – לא יהיו קווים אדומים"

פריסת סוללת פטריוט בצפון
פריסת סוללת פטריוט בצפון | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח מפי גורמים בממשלת לבנון כי עמדת מנהיגי המדינה למתיחות מול ישראל מהווה תמיכה משמעותית בחזבאללה. לדבריהם, עמדתו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי נותנת רוח גבית לפעילות הארגון, ובישראל תלו תקוות בחוסר התמיכה שלו - שייצור חילוקי דעות פנימיים בלבנון.

מתחקיר צה"ל על ירי טילי הנ"ט על ידי חזבאללה עולה כי בין שניים לשלושה טילי קורנט נורו על רכב ה"זאב". עם זאת, על מפקדת הגדוד של צה"ל באביבים לא נורה קורנט.

אתמול חשף צה"ל אתר נוסף להסבה וייצור טילים מדויקים של חזבאללה, הממוקם סמוך לעיירה נבי שית שבבקעת הלבנון, בקרבת הגבול עם סוריה. על פי דובר צה"ל, המתקן הוקם לפני כמה שנים כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחזבאללה, ולאחרונה זוהתה במקום פעילות להסבתו לייצור טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו, הוקם באתר פס ייצור לאמצעי לחימה מדויקים וכן הועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם.

אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים
אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים | צילום: דובר צה''ל

יום לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר שטח ישראל, נאם נסראללה מול כלי התקשורת הלבנוניים: "אני מברך את הלוחמים שבמשך שמונה ימים היו מוכנים על הגבול. בזכות היכולת וההקרבה שלהם ההישגים הושגו והרתענו את האויב. הפעולה החלה כבר בנאום הקודם שלי והסתיימה אתמול".

לדברי נסראללה, התקיפה אתמול הייתה אחת מתוך שתי תגובות שבכוונת הארגון להוציא: "הודענו שנגיב על שתי התקיפות הישראליות. על זו שהייתה בסוריה ועל תקיפת הרחפנים הישראליים בשמי לבנון. אמרנו בפומבי ובצורה ברורה שנוציא פעולת נקם לאורך הגבול בלבנון".

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: חדשות 13

"ביססנו משוואה חדשה", המשיך נסראללה. "הבהרנו שלא יהיו לנו יותר קווים אדומים. עברנו מתגובה בחוות שבעא, שהיא אדמה לבנונית כבושה, לתגובה בתוך פלסטין הכבושה. אני רוצה לומר לישראלים: שננו את התאריך 1.9.2019 שבו החל שלב חדש במאבק להגנה על לבנון. לא יהיו קווים אדומים".