התכוונה לבצע פיגוע צליפה: פרטים חדשים על חוליית חזבאללה

צה"ל עקב אחרי חברי החולייה - והוחלט לירות לידם אחרי שחדרו כ-50 מטר לשטח ישראל. החוליה אינה משתייכת לכוחות הרגילים של חזבאללה ובאופן חריג פעלה בלי חיפוי של כוחות אחרים

זמן צפייה: 02:56

המתיחות בצפון: פרטים חדשים נחשפו היום (רביעי) על חוליית חזבאללה שחדרה שלשום לישראל - לפי ההערכה חברי החולייה התכוונו לבצע פיגוע צליפה. צה"ל עקב אחרי החולייה, ולאחר שהמחבלים הצליחו לחדור כ-50 מטרים לשטח ישראל - הוחלט לירות לידם. צלפים של נח"ל, טנק וכלי טיס ירו בקרבתם.

החולייה אינה משתייכת לכוחות הרגילים של חזבאללה ובאופן חריג פעלה בלי חיפוי של כוחות אחרים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"גאווה מטורפת": התצפיתנית שזיהתה את חוליית חזבאללה משחזרת

תקרית בגבול הצפון: צה"ל סיכל פיגוע של חזבאללה; אין נפגעים

רה"מ: חזבאללה משחק באש; גנץ: מי שיעז לבחון אותנו – יסכן עצמו

זירת החדירה של חוליית חזבאללה
זירת החדירה של חוליית חזבאללה | צילום: יוניפי''ל

בתוך כך, יוניפי"ל פרסם תמונות ראשונות מהזירה ופתח בחקירת המקרה. בד בבד, סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון דיווחה כי מפקד צבא לבנון ג'וזף עון נפגש היום בלשכתו עם מפקד כוחות יוניפי"ל, סטפנו דה קול. נטען כי השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בדרום לבנון ובתיאום בין צבא לבנון לכוחות יוניפי"ל.

זירת החדירה של חוליית חזבאללה
זירת החדירה של חוליית חזבאללה | צילום: יוניפי''ל

כזכור, ביום שני כוח צה"ל סיכל פיגוע של חוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול לבנון. דובר צה"ל אישר כי אירע אירוע ביטחוני, ולמשך זמן קצר הנחה את התושבים להישאר בבתים, חסם את הצירים ואסר כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. זאת, על רקע המתיחות בין ישראל לחזבאללה בימים האחרונים.

מפרטי האירוע עלה כי חוליית מחבלים ביצעה חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. זילברמן הודיע כי לא היו נפגעים לכוחותינו בהיתקלות והכחיש את הדיווחים הזרים לפיהם נורה טיל קורנט לעבר הכוחות.

בצה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה, לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים. "האירוע מתנהל", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה".

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבוע "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.