ינסה לשמור על צה"ל מחוץ לפוליטיקה: הרמטכ"ל הלוי נכנס לתפקידו

הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל יקבל מחר דרגות רב-אלוף, ולאחר מכן יישא את הנאום הפומבי הראשון שלו בתפקיד ויציג לפורום המטכ"ל את ה"אני מאמין" שלו. הוא צפוי להמשיך מאותה נקודה שבה עצר כוכבי - בניסיון להגן על צה"ל מפני התערבות פוליטית ולשמור על אחדות הפיקוד

זמן צפייה: 01:38

הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, הרצי הלוי, ייכנס מחר (שני) לתפקידו, ומיד לאחר שיקבל את דרגות הרב-אלוף הוא יישא במשרד ראש הממשלה את הנאום הפומבי הראשון שלו כרמטכ"ל, ואז יציג לפורום אלופי המטכ"ל את ה"אני מאמין" שלו.

הלוי צפוי להמשיך בדיוק מאותה הנקודה שבה עצר הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, בניסיון להגן על צה"ל מפני התערבות פוליטית ולשמור על אחדות הפיקוד, בעיקר ביהודה ושומרון, וגם להימנע ממינויים של קצינים בידי גורמים חיצוניים לצבא.

אלוף הרצי הלוי
אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

כל הרמטכ"לים אוהבים לדבר על איראן, כי זה הכי אטרקטיבי ומאוד ברור מי הטובים ומי הרעים בסיפור, אך הלוי מבין שהזירה הדחופה והנפיצה ביותר שלו היא יהודה ושומרון, שגם תהיה מושפעת מאירועי פנים, למשל הר הבית. פסח השנה יצטלב עם הרמדאן המוסלמי, וזה כשלעצמו מתכון נפיץ.

משימה משמעותית נוספת של הלוי היא לא לשמור על המשרתים בצה"ל, והוא ינסה לפעול כדי לשמור על הקצונה הזוטרה ולשמור על התדמית של הקצונה הבכירה, שנפגעה מאוד בשנים האחרונות, גם בידי דוברים של הממשלה הנוכחית.