נער פלס' יידה בקבוקי תבערה לעבר חיילים בחברון - ונורה למוות

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי מוחמד אל-חדאד בן ה-17 נהרג מירי שביצעו לעברו לוחמי נח"ל בכיכר השוטר, לאחר שהשליך בקת"בים לעברם. זאת לאחר שני מקרים של עימותים בעיר בשבוע האחרון

זמן צפייה: 00:33

משרד הבריאות הפלסטיני מסר היום (רביעי) כי מוחמד סלמאן טוהמה אל-חדאד בן ה-17 נורה למוות על ידי לוחמים מגדוד 931 של הנח"ל בכיכר השוטר בחברון. זאת, לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר החיילים. הנער יובא לקבורה הלילה בוואדי אל-עריה.

עוד בחדשות 13:

תיעוד מחברון: מדיו של לוחם מג"ב עלו באש מפגיעת בקבוק תבערה

כוחות הביטחון הרסו 2 אוהלים במאחז ביו"ש; שלושה מתנחלים נעצרו

בעקבות הרקטות ובלוני הנפץ: מרחב הדיג ברצועת עזה צומצם

"במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בחברון זיהו לוחמי צה"ל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום", נמסר מדובר צה"ל. "מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון סמוך לישוב היהודי בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".

הרוג פלסטיני בעימותים באזור באב אל-זאוויה בחברון
הרוג פלסטיני בעימותים באזור באב אל-זאוויה בחברון | צילום: חדשות 13

ביום שני נפגע באותו המקום שוטר מג"ב מבקבוק תבערה שהושלך לעברו, במהלך הפרת סדר במחאה על תוכנית המאה בחברון, שבה השתתפו כחמישים פלסטינים. מדיו של השוטר עלו באש, אך הוא כיבה במהירות את הדליקה ולא ספג פגיעה פיזית. ההתקהלות פוזרה באמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר באותו היום, חזר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על איומו בישיבת ממשלה ברמאללה ואמר כי "נפסיק את התיאום הביטחוני ללא ספק במידה וארה"ב וישראל ימשיכו במה שהן עושות". זאת, בהמשך לדברים שאמר מול שרי החוץ של הליגה הערבית ביום שבת בהתייחס לתוכנית השלום של טראמפ.

בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר
בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר | צילום: חדשות 13

ביום ראשון נזרק בקבוק תבערה במהלך הפרות סדר שפגע בחייל צה"ל, וכמו ביום שני, גרם למדיו להתלקח.

ערב קודם לכן התראיין קושנר לרשת CNN והתייחס שוב לתוכנית המאה של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אם הפלסטינים רוצים חיים טובים יותר, כעת יש לנו מסגרת לכך", אמר קושנר. "אם הם חושבים שהם לא יכולים לעמוד בתנאים שלה, אני לא חושב שאנחנו יכולים לגרום לישראל לקחת סיכון ולהכיר בהם כמדינה, ולאפשר להם שלטון עצמי, כי הדבר היחיד שמסכן יותר מהמצב הנוכחי הוא מדינה כושלת".