ניסיון דקירה בחברון: המחבל נורה‎

פלסטיני שהתקרב עם סכין לעבר כוח מג"ב ליד מערכת המכפלה נורה: בתחילה נבדק החשד כי הצעיר היה חמוש גם באקדח ורימון דמה, אך החשד הופרך

כוחות רפואה והצלה רבים הוזעקו הבוקר (חמישי) לחסם מאפיה ליד מערת המכפלה בחברון, לאחר שהתקבל דיווח על חשש לאירוע ביטחוני. פלסטיני נורה לאחר שניסה לדקור את הלוחמים: בתחילה דווח כי הוא היה חמוש גם ברימון ואקדח דמה, אך לאחר מכן הבהירו במג"ב כי הפלסטיני לא נשא על גופו נשק נוסף מלבד הסכין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הלוחמים סיפרו שהחשוד רץ לכיוונם בצעקות ועם סכין שלופה: אחד מהם הגיב בירי והצליח לירות בפלסטיני, תושב חברון בשנות ה-20 לחייו. "מבדיקת הממצאים בזירה עולה כי אין רימון ואקדח דמה וכי מדובר היה בחשדות שהתבררו בסיומה של בדיקה, כלא נכונים", הבהירו במשמר הגבול.

המחבל שנורה טופל בעמדה ופונה לבית חולים: נסיבות האירוע נבדקות.

שלשום נורה צעיר יהודי בן 19 מפסגת זאב בירושלים, שניסה לדקור במחסום חיזמא שבפאתי ירושלים. הוא נורה ונהרג: במשטרה פתחו בבדיקת הרקע למעשה ואחד מחבריו של הצעיר שנורה למוות העביר מכתב לידי אמו שממנו עולה כי מדובר ב"מכתב פרידה".

מחסום חיזמא, ארכיון
מחסום חיזמא, ארכיון | צילום: PA/ATEF SAFADI

במכתב כתב בין השאר הצעיר כי בתקופה האחרונה הוא התקשה למצוא את מקומו בחיים ולנהל חיי שגרה. בעקבות זאת גוברת ההערכה במשטרת ירושלים כי הצעיר ביקש לשים קץ לחייו באמצעות האירוע.

מבדיקה ראשונית של המשטרה ומצפייה במצלמות האבטחה עולה כי הצעיר הגיע מהשכונה ולפתע החל לרוץ לעבר חיילת שמשרתת במשטרה הצבאית ומוצבת במחסום כשבידו סכין. מאבטח שעמד בסמוך לשוטרת הבחין בסכנה המידית שנשקפה לחיילת – והגיב בירי מידי שגרם למותו של התוקף.

עוד נמסר כי מדובר בצעיר שלא התגייס לצבא: במשטרת ירושלים מבהירים כי תגובת המאבטח הייתה נכונה ונדרשה בנסיבות האירוע. במקום נמצאה גם הסכין שאותה החזיק הצעיר בידו. חוקרי משטרה החלו לבדוק את עברו של הצעיר ומשוחחים עם בני משפחתו בפסגת זאב.