ראש מערך הנ"ט של חמאס בעזה וראש מערך הרקטות של הג'יהאד חוסלו

חיל האוויר הפציץ דירת מסתור, שבה היו סמאח עבד אל-ממלוכ, שפיקד על היחידה המיוחדת, ואחיו של בהאא אבו אל-עטא. בתקיפה אחרת, נהרג איאד פתחי פאיק שריר שיחידתו הייתה במוכנות לביצוע פיגוע

זמן צפייה: 02:08

צה"ל ושב"כ הודיעו היום (שלישי) כי שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי חוסלו בתקיפת דירת מסתור שבה שהו. בין ההרוגים ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור, סמאח עבד אל-ממלוכ. בד בבד, צה"ל הודיע כי עד כה בוצעו יותר מ-150 תקיפות.

עוד חוסל בתקיפה: מוחמד סלים חסן אבו אל-עטא, אחיו של בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא, שחיסולו ב-2019 הוביל למבצע "חגורה שחורה". האח מוחמד סלים היה סגן מפקד חטיבת עזה ומראשי היחידה הרקטית המיוחדת, והיה מיועד להחליף את אחיו בארגון. הג'יהאד האסלאמי אישר את שמות ההרוגים, ומסר כי ההרוג השלישי הוא כמאל קרייקע.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105111513' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חיסול ראש מערך הרקטות של הג′יהאד האסלאמי' poster='' kid='1_e6w7dtbh' duration='16']

בהמשך, הודיע צה"ל כי חיסל את מפקד מערך הנ"ט של חמאס בעזה, איאד פתחי פאיק שריר. הוא הוציא בעבר כמה פיגועי נ"ט בישראל, והמערך בראשותו היה במוכנות לבצע פיגוע נוסף בעת שחוסל. כחלק מהתקיפות, הופצצו עשרות רבות של בורות משגרים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. על פי דובר צה"ל, שלושה גדודי חמאס נותרו ללא יכולת שיגור רקטי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105111837' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חיסול ראש מערך הנ"ט של חמאס בעזה' poster='' kid='1_0pxt473z' duration='14']

מוקדם יותר, מסר דו"צ כי בין היתר הותקפו גם לשכתו של מפקד מערך צבאי של חמאס ולשכה של בכיר נוסף, חמ"ל תצפיות, מחסן אמצעי לחימה במתחם סימולטור של טילי נ"ט ומתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי. בד בבד, ‏דובר צה"ל בשפה הערבית שלח מסר לתושבי הרצועה: "פתחנו בגל תקיפות רחב ויוצא דופן, התרחקו מכל אתר שמכיל אמצעי לחימה של חמאס".

בצל התקיפות, הירי הכבד לעבר יישובי הדרום נמשך גם היום. לפני זמן קצר, שני ישראלים נהרגו מפגיעת רקטה בבית באשקלון. תושבי העיר הונחו להסתגר בבתים. אתמול, נורו כ-250 רקטות לעבר שטח ישראל, בין היתר שבע רקטות לירושלים.

מוחמד יחיא אבו אלעטאא וסאמח פהים אלממלוכ
בכירי הג'יהאד שחוסלו ברצועה, סמאח עבד אל ממלוכ ומוחמד סלים חסן אבו אל עטא

עד כה, כאמור, חיל האוויר תקף כ-150 מטרות ברחבי הרצועה, כתוצאה מהן נהרגו לפחות 15 פעילים של חמאס והג'יהאד האסלאמי, שהיו בדרכם לבצע ירי רקטות. עוד נמסר כי מצה"ל המטוסים תקפו חוליות משגרים ואתרי יצור ואיחסון אמצעי לחימה של ארגוני הטרור. צה"ל תקף גם את חמ"ל המודיעין של חמאס בדרום הרצועה, שתי מנהרות הסמוכות לגדר וכן בית רב הקומות של מג"ד בחמאס.