חזבאללה בתגובה לתקרית: בידינו מל"ט ישראלי - מנתחים את פעולתו

מוחמד עפיף, אחראי ההסברה של הארגון, טען כי בתקרית בביירות לא הופל אף כלי טיס. לדבריו, מל"ט אחד התרסק ולא גרם נזק, ואילו השני שהיה ממולכד - פגע באזור מרכז התקשורת של חזבאללה

זמן צפייה: 01:23

מוחמד עפיף, אחראי ההסברה של חזבאללה, התייחס הבוקר (ראשון) לטענות לפיהן שני מל"טים ישראליים הופלו באזור ביירות, ומסר לסוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי הארגון לא הפיל אף מל"ט. עפיף טען כי המל"ט הראשון התרסק ללא גרימת נזק והשני היה ממולכד, וכאשר התרסק והתפוצץ הוא גרם לנזק באזור מבנה מרכז התקשורת של חזבאללה. עוד דווח כי שלושה אנשים נפצעו קל בתוך מרכז התקשורת כתוצאה מרסיסים כתוצאה מהפיצוץ.

בנוסף, ציין עפיף שהמל"ט הראשון שלא התפוצץ נמצא בידי חזבאללה והארגון עובד על מנת לנתח את הסיבות שהביאו לשיגורו ולבחון את המשימות שניסה לבצע. עוד הוסיף כי הערב מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה צפוי להתייחס לתקרית באופן תקיף במהלך נאום שיישא.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פיצוצים נשמעו בביירות; חזבאללה: שני מל"טים ישראליים התרסקו

אחרי לילה דרמטי: ישראל שבה למדיניות העמימות – ונערכת לתגובה

"אסד העביר מסר לרוסיה: איני מרוצה מהתבססות איראן בסוריה"

 

הנזק מרסיסי הפיצוץ של המל''ט בדאחיה בביירות | צילום: חדשות 13

צבא לבנון פרסם הודעה לפיה בשעה 02:30 חדרו שני מל"טים ישראליים למרחב האווירי של המדינה באזור הדאחייה בביירות. עוד נכתב בהודעה כי המל"ט הראשון התרסק לקרקע והשני התפוצץ בשמיים וגרם לנזק בלבד. עוד נמסר כי כוחות צבא הגיעו למקום האירוע וכיתרו את מקום נפילת המל"טים.

כאמור, פיצוצים עזים נשמעו הלילה בבירת לבנון ביירות, וארגון חזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו באזור. הראשון, לפי הדיווחים, נפל בפרבר דרומי שבו כוחות פרו איראניים רבים, והשני, שנשלח למקום כחצי שעה לאחר מכן, התפוצץ באוויר ונפל ברובע דחייה, סמוך לבסיס של הארגון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

התקרית מגיעה לאחר שישראל תקפה אמש כמה יעדי טרור בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק, באמצעות מטוסי קרב. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח "קודס" האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

דובר צה"ל, רונן מנליס, מסר כי קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס", תכנן את הפיגוע. לדבריו, את המתקפה נגד ישראל הייתה אמורה לבצע חוליה הכוללת פעילים איראנים ושיעים. החוליה ניסתה להוציא לפועל את הפיגוע כבר ביום חמישי, אך הוא סוכל. "סולימאני פועל בעצמו ומפעיל גם שליחים", אמר. "נוצר מצב אבסורדי: כוח 'קודס' עושה ככל העולה על רוחו, הוא תכנן את הפיגוע לשעות הקרובות". לדברי מנליס, כוח קודס שהיה במבנים שהופצצו נפגע בתקיפה. "אנחנו ערוכים למגוון תרחישים, גם בהגנה", הוסיף.

תקיפת צה''ל בסוריה נגד כוחות איראניים
תקיפת צה''ל בסוריה נגד כוחות איראניים | צילום: ידיעות מהשטח, טלגרם

מראשי הרשויות בצפון נמסר כי אין שינוי בהנחיות לתושבים. עם זאת, צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל באזור. בעקבות התקיפה, ראש הממשלה נתניהו הגיע לקריה, שם נמצאים גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר עמיקם נורקין. מפקד פיקוד צפון, אמיר ברעם, שוחח עם ראשי המועצות גולן וקצרין ועדכן אותם על התקיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע וכתב: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית". "הקם להורגך השכם להורגו", הוסיף נתניהו. "הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

על פי ההערכות, משמרות המהפכה האיראניים רצו להעביר מסר לישראל בשל התקיפות המיוחסות לה נגד מטרות פרו איראניות בעיראק. ביום חמישי, הפרשן האיראני מחמד אימאני, המקורב למנהיג משמרות המהפכה באיראן, כתב כי "אל לישראל להתפלא אם בימים או בלילות הקרובים היא תותקף באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים, שכן היא הביאה זאת על עצמה בכך שתקפה בעומק עיראק. הכטב"מים יתקפו את האזורים החיוניים והבטחוניים שלה".