רבש"צ המאחז נעצר בחשד לתג מחיר - מח"ט שומרון העיד לטובתו

רכז הביטחון של מאחז חוות גלעד נעצר בחשד לסיוע לפעילות תג מחיר. מפקש החשטיבה המרחבית הגיע לדיון הארכת מעצרו ונתן עדות אופי בעדו: "אני סומך עליו"

זמן צפייה: 02:09

רכז הביטחון של המאחז חוות גלעד הסמוך לשומרון, יאיר הופנהיימר, נעצר אתמול (שלישי) בחשד לסיוע בפעולת תג מחיר. מפקד החטיבה המרבית שומרון בצה"ל, אל"מ רועי צוויג, הגיע היום לדיון לתת עדות אופי בעדו ואמר: "יאיר ביצע פעולות בצורה אקטיבית למנוע ולשבש דברים כאלו. אני סומך עליו". בית משפט השלום שבירושלים האריך את מעצרו של הרבש"צ ב-3 ימים.

"אני עובד בחטיבת שומרון קרוב לשנתיים, המשיב הוא איש ביטחון, אני אחראי עליו. הוא מהרבש"צים הטובים ביותר בגזרה מבחינה ערכית ומקצועית. האירוע המדובר דווח לי ולחטיבה על ידי יאיר. הוא דיווח על האירוע, כולל כל הפרטים וכולל הסרטונים שנשלחו לנו", אמר המח"ט.

בתוך כך, יו"ר ארגון הרבש"צים ניר שורמן קרא לשחרורו המיידי של רכז הבטחון של חוות גלעד ולמיצוי מהיר של החקירה: "ההתעמרות ברבש"צים והשיסוי נגדם שובר שיאים מזה חודשים רבים. התנהלות זו מהווה פגיעה ישירה בבטחון התושבים ויש לעוצרה לפני שיהיה מאוחר מדי.

מההסתדרות הלאומית, ארגונם היציג של הרבש"צים נמסר: "הזלזול המתמשך של מדינת ישראל בציבור הרבש"צים שובר שיאים. במידה והרבש"צ לא ישוחרר לאלתר ויחזור לביתו, ההסתדרות הלאומית תכריז על השבתה כללית של כל מערך ביטחון הרבש"צים ברחבי הארץ".