אחרי הפינוי ביצהר: ניקוב צמיגים וכתובות נאצה באזור רמאללה

בתקשורת הפלסטינית דווח כי אלמונים השחיתו רכבים וריססו כתובת שבה נכתב "צו תפיסה שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים". זאת בהמשך למקרה דומה אתמול בכפר יתמא

זמן צפייה: 00:29

אלמונים ניקבו כ-30 צמיגים וריססו כתובת נאצה "צו תפיסה שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים" בשכונה בצפון העיר אל-בירה שליד רמאללה - כך דווח הבוקר (שבת) בתקשורת הפלסטינית.

אירוע זה מתווסף לתקרית מאתמול, שבה התגלו בכפר יתמא שבאזור שכם כמה כלי רכב פלסטינים שהושחתו, וכן כתובות "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור" שרוססו. על פי ארגון "בצלם", מספר הרכבים שהושחתו הינו כ-30. זאת לאחר שביום חמישי הוצת אוהל של לוחמי מג"ב בגבעת 'כיפה סרוגה',

כתובת שרוססה על קיר צפונית לאל-בירה
כתובת נאצה שרוססה על קיר צפונית לאל-בירה

גורם ביטחוני טען כי "אותם נערי גבעות שהציתו הלילה אוהל של לוחמים ביצעו פעילות תג מחיר ביתמא. הפעולות העברייניות הללו לא יעברו לסדר היום, והן יענו בפעילויות מבצעיות נחושות למיגור התופעה", הבהיר.

עוד הוסיף הגורם שזוהי שעת מבחן להתיישבות בשטחי יהודה ושומרון, וכי "על המנהיגים הדתיים והמקומיים לגנות בכל תוקף את התופעה ולשתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק".

כאמור, בערב יום חמישי הצית חשוד אוהל קטן של לוחמי משמר הגבול בגבעת "כיפת סרוגה" סמוך ליצהר. לא היו נפגעים, וכוחות מג"ב סרקו את המרחב אחר החשוד שנמלט במהירות מהמקום. הלוחמים שוהים במקום כדי לאכוף את צו שטח צבאי סגור שהוטל במקום.

כתובת שרוססה על כלי רכב שהושחת בכפר יתמא שבשומרון
כתובת שרוססה על כלי רכב שהושחת בכפר יתמא שבשומרון | צילום: מועצת הכפר

מהמשטרה נמסר כי "כוחות הביטחון רואים בכך עליית מדרגה באלימות המופנת כלפי הלוחמים ומתכוונים לעשות הכול בכדי לאתר את החשוד. הלוחמים ימשיכו לפעול במקום לאכיפת הצו".

האירועים הללו הגיעו לאחר שביום חמישי בבוקר הרסו המנהל האזרחי וכוחות מג"ב גדולים מבנה בלוקים ופינוי שני מבני עץ ארעיים שהוצבו בימים האחרונים באופן לא חוקי בגבעת "שבח הארץ" באזור יצהר. המבנים אינם מבני מגורים והציוד הרב שהיה בתוכו הוחרם על ידי כוחות הביטחון.