"יש מלחמת התשה משפטית נגד ישראל"

השר ליברמן אמר כי מערכת הביטחון "מתמודדת עם 260 בג"צים", מתוכם 110 שנוגעים להתנחלויות וקרא לצמצם את התופעה בשיתוף פעולה עם ביהמ"ש העליון

ליברמן ואיזנקוט, ארכיון (אריאל חרמוני / פלאש 90)

ממשיך לרמוז לחזית הסורית - וגם למאבק המשפטי: שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (חמישי) שוב במרומז לתקיפות בסוריה המיוחסות לישראל ואמר כי "מדינת ישראל מקבלת את ההחלטות שלה באופן חופשי לחלוטין".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ליברמן השתתף הבוקר (חמישי) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואמר כי "המדיניות שלנו והעמדות שלנו הן ברורות מאוד והן מתבססות על שלושה קווים אדומים: אנחנו לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל, אנחנו לא נאפשר שום פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ואנחנו לא נאפשר הברחת נשק איכותי מתוחכם או נשק כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה".

ליברמן הדגיש כי ישראל מקבלת החלטות ופועלת "בהתאם לאותה מדיניות שפירטתי ומבלי להתחשב בנסיבות ובמגבלות האחרות - למדינת ישראל אין שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. אנחנו מתמודדים עם אתגרים חדשים לגמרי וצריכים להיות ערוכים גם לאותם אתגרים שלא הכרנו מקודם".

התקיפה שיוחסה לסוריה
התקיפה שיוחסה לסוריה

"לא ערוכים ל-260 בג"צים"

את המשיך דבריו הקדיש ליברמן לנושא שלדבריו "מטריד ומטרטר" את מערכת הביטחון. "מתנהלת כרגע נגד מדינת ישראל מלחמת התשה משפטית על ידי גורמים בינלאומיים, במימון גורמים בינלאומיים, כולל מדינות אירופה. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע עם 260 בג"צים: 110 נגד ההתיישבות היהודית ועוד 150 נגד מדינת ישראל".

"בסך הכל הוגשו 260 בג"צים וזה פוגע בתפקוד הרגיל גם של המחלקה המשפטית במשרד הביטחון וגם במשרד הביטחון", הוסיף ."אנחנו פשוט לא ערוכים לזה מבחינת משאבים וכוח אדם. אין ספק שרוב הבג"צים נועדו בעיקר להטריד ולטרטר את המערכת כולה וצריך להגיע לאיזשהו דיאלוג בענין גם עם בית המשפט העליון כי אי-אפשר שכל אחד מגיש בג"צ והוא עובר שם לדיון. מערכת הביטחון לא מסוגלת להתמודד עם 260 בג"צים בו זמנית".

בהמשך הגיב שר הביטחון לדיונים על התקציב ואמר: "אחד הנכסים החשובים שיש לצה"ל זה אנשי קבע איכותיים. אנחנו ראינו בחודשים האחרונים שיח שאין לו מקום לגבי תנאי השירות ולגבי המשכורות - אם אנחנו רוצים לשמור על אנשי קבע איכותיים צריך להבין שנגד שמשקיע יום ולילה בימ"חים, באימונים ובכל מה שהוא צריך לעשות, והוא חוזר הביתה עם משכורת ברוטו של 6,500 שקלים ועוד יורדים לחייו, זה לא דבר מעודד - צריך להיות מאד זהירים ואם אנחנו רוצים לעודד אנשים איכותיים להישאר, הוועדה הזו היא חלק חשוב מאותו מאמץ".