המתח בהר הבית: "איש לא התנגד להצבת המגנומטרים"

השר גלעד ארדן התראיין בגלי צה"ל והגן על ההחלטה להציב גלאי מתכות בכניסה להר הבית. "קיימנו מספר התייעצויות", סיפר השר

"לא זוכר ארגון שהתנגד", ארדן
"לא זוכר ארגון שהתנגד", ארדן | צילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים התראיין הבוקר (חמישי) בתכנית "דקלסגל" עם ירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל והתייחס לדיון שעתיד להתקיים היום בנושא גלאי המתכות בכניסה להר הבית. "קיימנו מספר התייעצויות יחד עם עוד ראשי הביטחון השונים בהשתתפות שר הביטחון", סיפר. "כל אחד הביע את עמדתו והערכות והמלצות ארגונו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השר התייחס לטענות לפיהן שירות הביטחון הכללי התנגד להצבת גלאי המתכות במקום הרגיש. "אני מעדיף לא להתייחס לארגונים אחרים ועמדותיהם, אני יכול להסביר את עמדתי ועמדת המשטרה", אמר השר. "אני לא זוכר שום ארגון או מומחה שהביע התנגדות או התריע שהמגנומטרים יעוררו התנגדות".

השר התייחס גם לטענות לפיהן ההחלטה להציב את גלאי המתכות גרמה למתיחות עם מדינות ערב המתונות. "לא שמעתי לכך התנגדות בזירה הבינ"ל, ועד לרגע זה מדינות המערב לא מבינות את עמדת הפלסטינית", ציין השר והבהיר כי המיקום של הגלאים לא פוגע בקדושת המקום. "שיהיה ברור, המגנומטרים לא בכניסה למסגדים, המרחק מהכניסות להר עד למסגד אל אקצא הוא משמעותי, המגנומטרים הם בסימטאות שמובילות לפתחים שמובילים להר".

במהלך הריאיון התייחס השר גם לדיווחים שהתפרסמו בעיתון "א-שרק אלאווסט" לפיהם מתנהלים מגעים בינלאומיים לפתרון המשבר. "העיתון הזה יוצא בחו"ל ואינני יודע על סמך מה זה נאמר", טען השר. עם זאת, אינני פוסל שום דבר כי אני מניח שיש מגעים כדי לנסות להרגיע את המצב. בעיניי אין סיבה שהמצב לא יהיה רגוע".