מתיחות בי-ם: 7 נפצעו מאבנים שיודו לעבר אוטובוס שהיה בדרכו לכותל

החל משעות הבוקר המוקדמות החלו מאות צעירים לאסוף ולאגור אבנים ברחבת הר הבית הניסיון לחסום את צירי הביקור, יחד עם ברזלים ומחסומים מאולתרים. במקביל, שישה נוסעים ונהג נפצעו כשאוטובוס שעשה את דרכו לכותל המערבי נרגם באבנים, שני חשודים נעצרו. בן גביר על האירוע: "שוקל לפתוח לשכה בשער שכם"

זמן צפייה: 07:16

מאות מתפרעים, חלקם רעולי פנים החלו לאסוף ולאגור אבנים הבוקר (ראשון) במתחם הר הבית שבירושלים, זאת בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. כוחות משטרה פועלים במקום להרחקתם, במטרה לאפשר את הביקורים במקום כסדרם.

שבעה בני אדם נפצעו באורח קל הבוקר כאשר אוטובוס שעשה את דרכו לכיוון הכותל המערבי נרגם באבנים סמוך לשער האריות. צוותי מד"א העניקו להם וטיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שערי צדק. שוטרים ולוחמי מג"ב עצרו עד כה תשעה חשודים בחשד לידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204170853' autoplay='0' credit='' desc='האוטובוס שנרגם באבנים בדרך לכותל המערבי' poster='' kid='1_a5le1w7a' duration='25']

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר למפקד מחוז ירושלים במשטרה, כי "התמונות מהר הבית והעיר העתיקה מזעזעות. אם המשטרה לא תשתלט על המחבלים ותמשיך לשחרר אותם מתחנות המעצר והדרג המדיני לא יאפשר למשטרה לעבוד בחופשיות, שוקל לפתוח לשכה בימים הקרובים בשער שכם ולגרום למשטרה לעבוד ביד חופשית. מציע לחמאס לא לנסות אותי".

20220105090856 Noam3093
חבר הכנסת איתמר בן גביר | צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, מסר בעקבות האירוע: "מגנה בחריפות את המתקפה החמורה והפורענות הבוקר כנגד יהודים תמימים בדרכם לתפילת שחרית של חול המועד בכותל המערבי. זוהי פעולת טרור בדרך השלום בעיר המקדשת את חופש הדת וצריך לאפשר לכל החפץ בכך תפילה בשלום ובביטחון".

במקביל, דווח על התפרעויות סמוך לשער האריות בירושלים, שם החלו עימותים בין צעירים פלסטינים לבין כוחות מג"ב. אמש פירסמה סוכנות הידיעות "שיהאב" המקורבת לחמאס תמונה ובה שלט של תנועת חמאס שהוצב לטענתה בהר הבית, וקורא "לצאת נגד המתנחלים אשר מתכוונים לפשוט על אל-אקצא".

שלט חמאס בהר הבית
שלט חמאס בהר הבית

כזכור, אמש לאחר הערכת מצב טלפונית בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפותו של הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ, הוחלט כי לא יוטל סגר על יהודה ושומרון בחול המועד פסח, וכי הערכות המצב ימשיכו להתקיים בהתאם להתפתחויות.

במסגרת הערכת המצב, הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, בהתאם למתווה שגיבש צה"ל. "ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי", אמר גנץ.