צה"ל: "נגבה מחמאס מחיר כבד"; דיווח: 9 הרוגים בתקיפות ברצועה

דו"צ התייחס להסלמה בדרום, שבמהלכה נורו 7 רקטות לעבר ירושלים ועוד עשרות לעוטף, אישר שחוסלה חוליה של ארגון הטרור ואמר: "אירוע חמור שלא יעבור בשתיקה - ניתן לפיקוד דרום גמישות מבצעית"

זמן צפייה: 00:00

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, הגיב הערב (שני) להסלמה הביטחונית לאחר שנורו 7 רקטות לעבר ירושלים ועשרות נוספות ליישובי עוטף עזה ואמר כי "חמאס גורר את האזור להסלמה. זה לא יעבור בשתיקה".

"מדובר באירוע חמור. נגבה מחמאס מחיר כבד, התגובה תיארך כמה ימים", הוסיף דובר צה"ל, שאמר כי חוסלו שלושה פעילי חמאס בתקיפות. "ניתן אור ירוק לפיקוד דרום לגמישות מבצעית".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

7 רקטות נורו לאזור י-ם, עשרות לעוטף; פצוע קל מירי נ"ט לישראל

בשל המתיחות בירושלים: מצעד הדגלים לא יעבור בשער שכם

י-ם: נהג נרגם באבנים, איבד שליטה על רכבו – ופגע במתפרע • צפו

ירי לירושלים
ירי לירושלים | צילום: טמיר פרי

על פי דיווחים פלסטיניים, בתקיפות צה"ל ברצועת עזה עד כה נהרגו תשעה בני אדם, בהם מפקד בזרוע הצבאית של חמאס ושלושה ילדים. כמה נוספים נפצעו. ערוץ "אל-אקצא" המזוהה עם חמאס דיווח מפי מקורות יודעי דבר כי במקביל נערכות שיחות דחופות בין מצרים, קטאר והאו"ם לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה.

עד כה נורו כ-40 רקטות לעבר ישראל, מהן 7 לעבר הבירה ועשרות רקטות נוספות נורו לעבר העוטף. במקביל, הג'יהאד האסלאמי איים בפעולה נוספת בשעה 21:00.

רסיסים מרקטה
רסיסים מרקטה שונרתה לעבר הבירה

בעקבות השיגורים, הוחלט על ביטול הלימודים במועצה אזורית חוף אשקלון, עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב ודרום השפלה.