ארגון הטרור מאיים: "טיל נגד טיל, מוצב נגד מוצב"

על רקע ירי הרקטות מרצועת עזה בחודש האחרון, תקרית האש סמוך לגדר המערכת היום ותקיפות צה"ל, בחמאס מחריפים את הטון נגד ישראל

יחריפו את התגובות? חמאס (ארכיון)

המתיחות בחודשים האחרונים ברצועת עזה והירי היום (חמישי) לעבר כוחות צה"ל ותקיפת חיל האוויר שבעקבותיה גררו איום מפורש של חמאס נגד ישראל. בעיתון "אלמג'ד" הנחשב מקורב לשלטון חמאס נשאלת השאלה האם חמאס מתכוון להפסיק להבליג על התקיפות הישראליות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שיגורי רקטות מעזה (ארכיון)
שיגורי רקטות מעזה (ארכיון) | צילום: רויטרס

"טיל נגד טיל, מוצב נגד מוצב", כך טוענים בחמאס שתיראה המשוואה החדשה. במאמר נטען כי אם ישראל חושבת שהיא יכולה להמשיך להפציץ מטרות של חמאס כמה שהיא רוצה - היא טועה. על פי המאמר ייתכן שתהיה לחמאס מוטביציה לסיים את התקופה הארוכה של ההבגלה שבה נקט.

מוקדם יותר היום ירי מרצועת עזה בוצע לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים נפגעים באירוע אך זוהתה פגיעה בטרקטור. בתגובה לאירוע, צה"ל ביצע ירי טנקים על שתי עמדות של חמאס בצפון הרצועה. בחמאס מדווחים כי עמדת תצפית של הארגון הותקפה בבית לאהיה.

שרידי הרקטה באשקלון. היום
שרידי הרקטה באשקלון. היום | צילום: דוד שני

רקטה שנורתה אמש מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם באירוע הנזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שיגור הרקטה מהרצועה אתמול היה השני השבוע והפעם החמישית בחודש האחרון. הרקטה הראשונה השבוע התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. כמה שעות לאחר הירי בתחילת השבוע תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה לשער הנגב. התקיפות בוצעו בסביבת מחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה ובמספר יעדים בצפון הרצועה.

[brightcove_iframe video_id='miv1700_vtr2_n20170302_v1' autoplay='0' credit='' desc='מבזק 17:00: המתיחות בדרום' kid='' duration='0'']