הערכת צה"ל: חמאס מורתע מאוד – רוכב על גל הטרור ולא מכווין אותו

הצבא הציג בפני הדרג המדיני את הערכתו לגבי גל הטרור וממנה עולה כי מדובר בפיגועי בודדים בהשראת סוגיית הר הבית. בצה"ל מדגישים כי הפיגועים האחרונים לא היו בהכוונת חמאס וכי הארגון "רוכב" על הצלחת הפיגועים: ניתן לחמאס פרס שלא מגיע לו

זמן צפייה: 01:48

בודדים בהשראה דתית ולא בהכוונת חמאס: זו ההערכה של צה"ל שהוצגה בפני הדרג המדיני בעקבות גל הטרור בשבועות האחרונים. לפי ההערכה בצבא, הפיגוע באלעד והפיגועים הקודמים הם פיגועי בודדים בהשראת הר הבית, שהוא המוקד.

בצה"ל העבירו לדרג המדיני כי לא מדובר בפיגועים של חמאס, בהם הפיגוע באלעד וגם המחבלים שביצעו אותו אמרו כי הם לא חברי חמאס ולא הוכוונו על ידי הארגון. בצה"ל אמרו לדרג המדיני כי בחלק מהמקומות נתנו לחמאס פרס של מגיע לו.

המחבלים אחרי מעצרם
המחבלים אחרי מעצרם

עוד עולה מההערכה כי חמאס רוכב על הצלחת הפיגועים ולא מכווין אותו. לפי הצבא, מהחומר המודיעיני עולה כי חמאס בעזה מורתע, אפילו מורתע מאוד. בצה"ל טענו כי אנחנו במצב ביטחוני טוב וכן כי צריך לזקק רעש וספינים בהערכת המצב כפי שהוצגה לראש הממשלה ולשר הביטחון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בהערכת המצב כי כל הריגה של ישראלים מהווה כישלון מבצעי. בנוסף, בצה"ל מתכוונים לצאת לסדרה של מבצעים בצפון השומרון בשל רגישות האזור. בצבא הוחלט להשקיע בקו התפר מבחינת גדודי מילואים והשקעה בבניית ובתחזוק הגדר.

בצבא גם הביעו צער על הריגת שב"ח אתמול על הגדר. הכיוון בצבא הוא כי מי שאינו מחבל לא צריך למות. מי שחוצה לא חמוש, צריך לעצור אותו. רוב הפיגועים לא מבוצעים בידי מי שיש לו אישור עבודה.

באשר לתרגיל הצה"לי הגדול שיימשך חודש ונקרא "מרכבות האש" שנפתח הבוקר סיפר דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, כי מדובר בתרגיל הכי גדול ומשמעותי שמדמה לחימה בכל הזירות והזרועות. לדברי כוכב, אלפי חיילים לוקחים חלק בתרגיל.