חמאס אחרי הירי לב"ש: לא נאפשר לישראל לבחור את תזמון הסבב הבא

דובר ארגון הטרור השולט ברצועת עזה מסר לאחר שיגור הרקטות ותקיפת צה"ל שבאה לאחריהן: "ישראל נושאת באחריות לתוצאות התוקפנות המתמשכת נגד רצועת עזה". הערכה בצה"ל: חמאס אחראי לירי לב"ש

זמן צפייה: 03:24

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב היום (שבת) לאחר ירי הרקטות מרצועת עזה לבאר שבע ותקיפת צה"ל שבאה אחריה: "הכיבוש נושא באחריות להשלכות ותוצאות התוקפנות המתמשכת נגד רצועת עזה. לא נאפשר לאויב לבחור את התזמון והמיקום של הסבבים הבאים". בצה"ל מעריכים כי חמאס הוא הארגון האחראי לשיגור הרקטות.

"חדר המבצעים המשותף ברצועת עזה ימשיך לקיים הערכות מצב ולקבוע את דרך התגובה לכל תוקפנות ישראלית", הוסיף דובר חמאס.

עוד הודיע חמאס כי יפרסם הערב את הפרטים המלאים של אירוע שיגור טיל הנ"ט שפגע באוטובוס הישראלי באנדרטת חץ שחור בעוטף עזה לפני שנה, שכתוצאה ממנו נפצע קשה חייל צה"ל.

חמושים של חמאס בעזה
חמושים של חמאס בעזה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הג’יהאד האסלאמי התנצל על התקרית בבית האבלים של בהאא אבו אל-עטא, אליו הגיע בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, וגורש באלימות. "חמאס וג’יהאד אחד הם, מחמוד א-זהאר הוא אח שלנו, אויבנו המשותף הוא ישראל". כזכור, אתמול בכירי חמאס שהגיעו לסוכת האבלים של בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל, גורשו מהמקום באלימות. מדובר בתקרית חריגה, שבמהלכה קיבלו הבכירים מסר לפיו הם אינם רצויים במקום בשל העובדה שלא הצטרפו לסבב ההסלמה האחרון.

כאמור, אזעקה נשמעה הלילה בבאר שבע, כיומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על–ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, ביניהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.

"ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל לאחר התקיפה ברצועה.

מנהיג ארגון הגא״פ היושב בסוריה, זיאד נחאלה
מנהיג ארגון הגא״פ היושב בסוריה, זיאד נחאלה | צילום: דובר צה''ל

במד"א עדכנו כי תשעה אנשים נזקקו לטיפול רפואי, חמישה מהם נפגעי חרדה וארבעה מהם נחבלו בדרך למרחבים המוגנים. כולם במצב קל. שיגורים אלה לבאר שבע הפרו שקט של כיממה במהלכה ראשי הרשויות בעוטף עזה קיימו הערכת מצב, שבסופה החליטו על חזרה לשגרה באזור.

ברצועת עזה דווח כי אין כל נפגעים מתקיפות צה"ל, כי מתקיימת שגרה מלאה, וכי יש לימודים ותנועה רגילה ברחובות.

הירי על העיר באר שבע תפס בהפתעה את המבלים במועדון הפורום, שתועדו נמלטים מהמקום ונשכבים על הרצפה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191116-0221' autoplay='0' credit='' desc='מבלים במועדון הפורום בזמן האזעקה' kid='1_yisyjsel' duration='44'']

בתקשורת הפלסטינית דווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, שוחחו אמש בטלפון, זמן קצר לפני ירי הרקטות לעבר באר שבע. לפי הדיווחים, הנייה ניחם את נחאלה על ההרוגים בקרב ארגונו, והשניים סיכמו על חיזוק שיתוף הפעולה בין הארגונים.

במקביל, דיווח העיתון הלבנוני אל-אחבאר כי הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי קיימו פגישת התייעצות ברצועת עזה, כדי לדון בהסלמה האחרונה. בפגישה היו חילופי האשמות בין הצדדים, אך הוסכם בסופה על תיאום השטח בין חמאס וג’יהאד ועל קיום פגישות נוספות בהמשך. עוד דיווח אתמול העיתון הלבנוני כי גורמים בעזה מעריכים שהרגיעה תתמוטט בקרוב.

איסמעיל הנייה בעצרת חמאס בעזה
איסמעיל הנייה בעצרת חמאס בעזה | צילום: רויטרס