חמאס בתגובה לתקיפות בעזה: הסלמה מסוכנת - ישראל תישא בהשלכות

דובר ארגון הטרור מסר לאחר הפצצות חיל האוויר בעזה כי "היקף התקיפות משקף כוונה להרס וחורבן", ואמר כי "הרג חפים מפשע יהווה בומרנג בפני ישראל". זאת לאחר שנורה אמש מטח רקטות לעבר שדרות

זמן צפייה: 05:47

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר הבוקר (שבת) בתגובה לתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה כי "ההפגזות של הכיבוש הישראלי לאתרי ההתנגדות ולתושבי עזה, היא המשך לתוקפנות והפשע הישראלי נגד עמנו והתנגדותו האמיצה, והסלמה מסוכנת נגד אזרחים חפים מפשע".

"הכיבוש הישראלי יישא בהשלכות על התקיפות והשלכותיהן. היקף התקיפות שפגעו באתרי ההתנגדות משקף את הכוונות להרס וחורבן", אמר. "הרג חפים מפשע והסלמת המצב עם ההתנגדות יהיה בומרנג בפני הכיבוש".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191102-1051' autoplay='0' credit='' desc='ההרס לאחר תקיפת צה"ל בדרום הרצועה' kid='1_gi18nxrs' duration='41'']

פלסטיני מטופל בבית החולים לאחר שנפצע מתקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

"דמו של עמנו יקר, איש לא יאפשר לאויב להעז לשפוך אותו, ועזה לא תהיה זירה לייצוא משברים פנימיים", סיכם. "כל הפשעים הללו לא ישברו את איתנותו של עמנו ולא ירתיעו אותנו להתקדם בדרך של הג'יהאד וההתנגדות להגנת עמנו ולהתמודד עם התוקפנות".

תיעוד פלסטיני של הפצצת חיל האוויר ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בפייסבוק בתגובה לאירועים: "הירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה. המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר. מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצוהריים מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג תגובת רה"מ בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס. השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אוייבנו בצפון ובאיראן. אדוני רה"מ, אדוני שר הביטחון וחברי הקבינט - תתעוררו!".

ההרס לאחר תקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב גם הוא להסלמה בדרום: "על הירי מעזה במהלך הלילה האחרון ישראל צריכה להגיב בעוצמה וללא היסוס. תמונתה של תהל דהן בת החמש, שוכבת על הרצפה קפואה מפחד, נחרטה בליבו של כל אזרח ישראלי. בטחון לא עושים בצילומים ומסיבות עתונאים, אלא בעבודה נחושה ועקבית. החמאס ועוד יותר ממנו בכירי הג'יהאד האיסלאמי צריכים לדעת שישלמו בחייהם על כל התקפה על אזרחים ישראלים. על טרור צריך להגיב בכוח, לא במזוודות עם דולרים. מדיניות הפיוס של נתניהו פשטה את הרגל. תפיסת הבטחון מול עזה צריכה להשתנות. צה"ל צריך להפעיל ארגז כלים רחב בהרבה, כולל חזרה למדיניות הסיכולים. ישראל זקוקה בימים אלה להנהגה בטחונית חזקה ונחושה בראשות בני גנץ".

ההרס לאחר תקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

כאמור, חיל האוויר תקף במהלך הלילה מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר שדרות במהלך הערב. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי  אחמד מחמד א-שחרי בן ה-27 המזוהה עם הפת"ח נהרג, ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

אחמד מחמד א-שחרי שנהרג בתקיפת צה''ל ברצועה | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.

תיעוד פלסטיני של הפצצת חיל האוויר ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל אישר מוקדם יותר כי במהלך הערב נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.

חמישה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים על ידי מד"א, עוד שלושה נפצעו לאחר שנפלו כשרצו למרחב מוגן, ביניהם פצועה קל בת 65, שפונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בעקבות ירי הרקטות, 600 חניכי צופים בכיתות ו' משבט "בן יהודה" מאזור השרון פונו מפארק הבשור, שם הם היו בטיול פתיחת שנה. הטיול הופסק לבסוף, בין היתר, בשל לחץ מצד הורי החניכים.

פרמדיק מד"א, אלכס קוסינוב, סיפר כי כשהצוות הגיע לבית שנפגע הייתה "המולה רבה. סמוך לבית היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

מתחם צבאי המשמש את הכוח הימי של חמאס ברצועה, שהותקף ע''י צה''ל | צילום: דו''צ

מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקיים קשר שוטף עם הרמטכ"ל ועם הצמרת הביטחונית ומנחה על הפעולות הנדרשות.

מעיריית שדרות נמסר כי "לאור האירועים הערב והאפשרות שיהיו אירועים נוספים, אנו ממליצים להישאר סמוך למרחבים מוגנים. העירייה בקשר מתמיד עם גורמי הצבא ובכל שינוי בהנחיות נעדכנכם".

יו"ר העבודה-גשר ותושב שדרות עמיר פרץ אמר בתגובה למטח הרקטות כי "כבר תרגלנו את הנכדים להפוך את זה לתחרות - מי מגיע ראשון לממ"ד. אבל מעבר לניסיונות להרגיע מדובר באפקט מצטבר, גם על הילדים, גם על הסביבה. צריך להגיד כל הכבוד לתושבי שדרות ועוטף עזה, שהם המוצב הקדמי האזרחי של מדינת ישראל".

כ-6,500 פלסטינים הפגינו אתמול בגבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות השבועיות. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 83 מפגינים נפצעו במהלך העימותים, מהם 55 מירי של צה"ל. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.