דיווח בלבנון: חמאס מוכן לעסקת חילופי אסירים דו שלבית

העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי מצרים שחררה ארבעה עצורים פלסטינים, כמחווה לקראת עסקה אפשרית, וכי ישראל התנתה זאת בהקמת ממשלת אחדות – מה שצפוי לקרות בימים הקרובים

זמן צפייה: 00:35

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" העריך הבוקר (חמישי) כי הסיכוי לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס מתגבר בכל יום, זאת לאחר שמקורב לחמאס הבהיר לעיתון את עמדת הארגון, וטען כי "בחמאס מעוניינים בעסקה דו שלבית".

המקור סיפר כי בהתאם לבקשת הארגון וכמחווה של רצון טוב, מצרים שחררה בשבוע שעבר ארבעה רופאים פלסטינים מעזה שנעצרו במדינה לפני כשנה וחצי. חמישה אחרים - בהם פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, עדיין עצורים. מצרים הבטיחה, כך על פי הדיווח, לשחרר את העצורים בהמשך מבלי להתחייב ללוח זמנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד האוצר: אנחנו עובדים עכשיו – והמורים בבית

אסף גרניט מבשל לצוותי הרפואה ומבקר את הממשלה: "מחפש מנהיג"

נתניהו ובנט נפגשו: "הפגישה הייתה חיובית – יוועדו שוב בהמשך"

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סנוואר מנהיג חמאס | צילום: רויטרס

דבריו של המקור לעיתון הגיעו על רקע שיחות שמנהל המתווך המצרי להשלמת עסקת חילופי השבויים. לפי "אל-אחבאר", ישראל הציגה בשיחות עמדה חיובית כלפי השגת הסכם, אך תלתה זאת בהקמת ממשלת אחדות - דבר שאכן התממש בפועל בתחילת השבוע.

עוד אמר המקור כי למרות שבישראל טוענים שחמאס נסוג מהתנאי לפיו העסקה תהיה דו שלבית - בארגון דווקא הודיעו למתווך המצרי שיהיו מוכנים להסכם בתנאי שהעסקה תהיה "כוללת ומהירה". כמו כן, התנועה שומרת על זכותה שלא למסור כל מידע על גורל החיילים מבלי שתקבל על כך תמורה מחוץ למסגרת העסקה.

Palestinians Take Part In A Rally In The Southern Gaza Strip
בעזה מציינים 32 שנים להיווסדות חמאס | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, מקורות פלסטיניים אמרו לחדשות 13 כי במסגרת עסקת השבויים, ארגון הטרור דורש מכונות הנשמה וציוד רפואי מתקדם - מישראל או ממדינה שלישית. הארגון דורש גם שחרור אסירים עם דם על הידיים כולל אסירי עולם - תנאי שישראל מסרבת לו בשלב זה ומהווה את המכשול העיקרי בעסקה, כך לפי המקורות. בחמאס שולחים מסרים שהם רציניים בנוגע לעסקה אבל זו רק ההתחלה - וצפויים קשיים נוספים בדרך.

זמן קצר לפני כן, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה התייחס לראשונה באופן פומבי לאפשרות לעסקה לחילופי שבויים, והצהיר: "בשל הקורונה אנו מוכנים לנהל מו"מ לעסקת חילופי שבויים עם ישראל. אם מנהיגי ישראל רציניים אפשר להגיע לעסקה - אנחנו רציניים. כבר קיבלנו החלטה. לא אדבר בתקשורת על המספרים ומה אנו דורשים. אנו אופטימיים שנצליח להשיג תוצאות טובות בעסקה שכזו, כפי שנחלנו הצלחה בעסקת שליט". את הדברים אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה בקטר.