היום שאחרי הקרב: פיגועים מיידיים נמנעו, אך יש עוד התארגנויות

במערכת הביטחון הבינו שיש תכנון להוציא לפועל פיגועי ירי וחטיפה בטווח הקרוב, ובצה"ל ביצעו למעלה מ-20 מעצרים. כעת אי אפשר עדיין לומר שכל התשתית סוכלה, אך נראה שתוכניות הפיגוע שובשו

זמן צפייה: 06:38

לאחר פעילות צה"ל הלילה (ראשון) בכפרים סמוך לג'נין, במהלכה נפצעו קצין וחייל מיחידת העילית דובדבן, אפשר כבר לומר שבשטחי יהודה ושומרון התבססה תשתית צבאית רחבה מאוד של חמאס. המעצרים לא החלו רק אתמול, ובסך הכל ישראל ביצעה למעלה מ-20 מעצרים.

אמש התברר שמי מבין אנשי החמאס שעדיין לא נתפסו מתכוונים לממש את הפיגועים במהרה, וכך יצאה לדרך הפעילות שעצרה אותם. התכנון שלהם היה לרצף של פיגועים, זה אחרי זה, בין היתר של חטיפות חיילים בצמתי יהודה ושומרון ושל פיגועי ירי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגמי הבחירות בגרמניה: תיקו בין המפלגות הגדולות

96% מהנשק הלא חוקי שנתפס בישראל הוא ביישובים הערביים

שיפור במצבו של איציק סעידיאן: "הוא מסמן עם הידיים והעיניים"

לא נמצאה תשתית לפיגועי תופת, כלומר זו לא תשתית שיודעת לייצר מטענים גדולים אלא בעיקר פיגועי הרג וחטיפה, אבל התכנון שלהם היה לבצע פיגועים יום אחר יום כדי ממש לטלטל את ישראל. אי אפשר להגיד בשלב זה שכל התשתית סוכלה, אבל נראה שתוכניות הפיגוע שובשו.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, פגש הערב בבית החולים רמב"ם את משפחות הלוחמים שנפצעו, ואמר להם: "הבנים שלכם הם לוחמים גיבורים ואמיצים. בפעולה הנועזת שלהם בהיתקלות הלילה הם מנעו פיגוע והרג של אזרחי מדינת ישראל והצילו חיים".

מפקד אוגדת איו''ש יניב אלאלוף עם הורי הפצועים
מפקד אוגדת איו''ש יניב אלאלוף עם הורי הפצועים

על פי הערכת גורמי ביטחון פלסטיניים, ישנם עוד חוליות או התארגנויות כאלה של חמאס בשטחים לביצוע פיגועים. ההערכה של הפלסטינים היא שבאזור חברון יש התארגנות כזו, בה מעורבים כמה מאנשי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה. התיאום בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי בנושא הזה מתבטא בין היתר בהודעה של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, שמספידה את המחבלים של חמאס ומכניסה גם את שמו של החמוש מהג'יהאד האיסלאמי.