תשתית חמאס נחשפה באוניברסיטה יוקרתית בשכם - 11 פעילים נעצרו

צה"ל חשף כי בפעילות משותפת עם שב"כ סוכל תא סטודנטים של פעילי ארגון הטרור באוניברסיטת אל-נג'אח. פעילויות התא כוונו ע"י חמאס וכללו העברות כספים, ארגון עצרות תמיכה בארגון והסתה

כוחות צה"ל בשכם. ארכיון
כוחות צה"ל בשכם. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

במסגרת פעילותו לצד שירות הביטחון הכללי, צה"ל חשף היום (שלישי) כי אותרה תשתית של פעילי חמאס באוניברסיטה אל-נג'אח היוקרתית שבשכם. בחודשים האחרונים נחשפה וסוכלה תשתית רחבה של פעילים מתא הסטודנטים "הכתלה האסלאמיה" של ארגון הטרור באוניברסיטה, מהחשובות ברשות הפלסטינית.

ה"כתלה" הינו שם כולל לתאי סטודנטים של חמאס במוסדות להשכלה גבוהה בשטחי יהודה ושומרון וברצועת עזה. הצטרפות סטודנט ל"כתלה" משמעותה, גיוס הסטודנט לחמאס, אימוץ האידיאולוגיה של ארגון הטרור, נכונות לפעול במסגרת התנועה וכן קבלת סיוע כספי מטעם חמאס במימון הלימודים.

פעילות החשיפה של תא חמאס באוניברסיטה בשכם | צילום: דובר צה''ל

בשנים האחרונות נחשפו מספר חוליות צבאיות שביקשו לממש פיגועים, שחבריהן נמנו על "הכתלה" באוניברסיטת אל-נג'אח. במהלך הסיכול הנוכחי, נעצרו 11 פעילי "כתלה" באוניברסיטת אל-נג'אח, שנטלו חלק בפעילות מגוונת של חמאס ביהודה ושומרון. בין היתר, מדובר בהעברות כספים, ארגון עצרות תמיכה בארגון והסתה בהכוונה של פעילי חמאס בכירים.