9 תושבי מזרח י-ם נעצרו בחשד לחברות ופעילות בחמאס

החשודים בעבירות של חברות בארגון טרור ופעילות במסגרתו נעצרו בשבועות האחרונים ברחבי ירושלים, זאת בעקבות חקירה בחשד לעבירות ביטחון. מהחיקרה עולה כי החשודים היו בקשר רציף עם גורמי חמאס הנמצאים מחוץ לגבולות המדינה, תוך הכוונתם ומימון כספי על ידי אותם גורמים, זאת במטרה ולגייס פעילים נוספים

פעילי חמאס לעמוד על המשמר ליד מעבר רפיח
אנשי חמאס ברצועת עזה | צילום: רויטרס

תשעה חשודים בעבירות של חברות בארגון טרור ופעילות במסגרתו נעצרו בשבועות האחרונים ברחבי ירושלים, כך פרסמה היום (שני) המשטרה, זאת בעקבות חקירה בחשד לעבירות ביטחון של מחוז ירושלים במשטרה ושירות הביטחון הכללי. בחקירה נחשף כי על פי החשד, פעלו החשודים לגיוס פעילים לשורות ארגון הטרור חמאס בשכונות מזרח ירושלים.

מהחקירה בשב"כ ובמשטרה עולה כי החשודים היו בקשר רציף עם גורמי חמאס הנמצאים מחוץ לגבולות המדינה, תוך הכוונתם ומימון כספי על ידי אותם גורמים, זאת במטרה להניע את הפעילות המיוחסת להם ולגייס פעילים נוספים במזרח ירושלים.

הכסף שנמצא אצל החשודים
הכסף שנמצא אצל החשודים | צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה ופעולות שבוצעו, נתפסו ברשותם של חלק מהחשודים ראיות הקושרות אותם למיוחס להם. מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת. היום לאחר שגובשה תשתית ראייתית, צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגד החשוד המרכזי, תושב מזרח העיר בשנות ה-40 לחייו, כתב האישום ראשון. חקירתם של חשודים נוספים נמשכת ובמהלך הימים הקרובים צפויים כתבי אישום נוספים במסגרת פרשייה זו.