דובר חמאס: "הידרדרות במצב הרפואי של אחד השבויים"

אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הפלסטיני, אמר כי מצבו הרפואי של אחד מ"השבויים של האויב שבידי חמאס" הידרדר, והוסיף כי בהמשך יפרסם הארגון דבר מה שיאשר עובדה זו. שר האוצר ליברמן: "אי אפשר לסמוך על מידע שלהם"

זמן צפייה: 03:28

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר הערב (שני) כי "חלה הידרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים של האויב בידי חמאס", והוסיף כי בהמשך יפרסם הארגון דבר מה שיאשר עובדה זו.

ארבעה אזרחים ישראלים שנמצאים ברצועת עזה ולא ידוע מה עלה בגורלם, בהם אברה מנגיסטו שנכנס לרצועה בספטמבר 2014, הישאם שעבאן א-סייד שנכנס לרצועה באפריל 2015, ג'ומעה אבראהים אבו ענימה שנכנס לרצועה ביולי 2016, ואזרח אלמוני בן 20, בן לפלסטיני תושב עזה, שנכנס לרצועה ביוני 2017.

למרות האמירות של הגורמים הישראלים שרוצים לטעון שמדובר בפרובוקציה של חמאס, וייתכן שבכך מדובר, משרד רה"מ יצא בהנחיה די חריגה לשרי ומשרדי הממשלה, ודרש לא להתייחס להנחיה הזו של חמאס, כי לא ברור אם מדובר בדברים אמיתיים או לא, כעת ינסו בישראל להבין במה מדובר. בישראל לא יודעים להגיד בשלב זה אם מדובר באזעקת שווא של חמאס.

במקביל לדרישה שיצאה ממשרד רה"מ, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר באולפן חדשות 13: "כרגע מה שחשוב זה לשמור על פרופיל שקט עד שלא נדע בעצמנו, אף פעם אי אפשר לסמוך על מידע של החמאס, לכן כולנו מתבקשים להתאפק - עמימות היא דרך טובה לנהל ענייני חוץ וביטחון, פחות דיבורים".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "חמאס מוכיח גם הערב שהוא ארגון טרור ציני ונפשע, שמחזיק אזרחים פגועי נפש בניגוד לכל האמנות והחוקים הבינלאומיים, כמו גם את גופות חללי צה"ל. חמאס הוא זה שאחראי למצבם של האזרחים השבויים. מדינת ישראל תמשיך במאמציה, בתיווך מצרים, להשבת השבויים והנעדרים, באחריות ובנחישות".

אברהםמנגיסטו, שנכנס לעזה וככל הנראה נלכד על ידי חמאס
אברה מנגיסטו, שנכנס לעזה וככל הנראה נלכד על ידי חמאס | צילום: ללא קרדיט

אימו של אברה מנגיסטו אמרה לחדשות 13: "אני לא מאמינה להודעת החמאס, כל פעם שיש בחירות בישראל הם יוצאים בשקרים וסיפורים. אני מאמינה שבני חי, והוא ישוב הביתה כשירצה ה', אני מדברת אליו, הוא איתי כל הזמן בלב. אני לא מתרגשת מההודעה ובכלל אף גורם רישמי לא מדבר איתי ולא מסביר לנו איפה הנושא עומד, אני כבר לא מצפה לכלום"