"חמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו שהם עומדים מאחורי הירי לישראל"

מקור אמר לעיתון "אל-אחבאר" כי הארגונים אמרו למתווכים המצרים כי לא ביצעו את השיגורים לעבר יישובי העוטף. על פי הדיווח, קהיר ביקשה מהפלגים לשמור על רגיעה - בתמורה לשיפור במצב הכלכלי

זמן צפייה: 03:22

המתיחות בדרום: חמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו הלילה (רביעי) בפני המתווכים המצרים כי הם אלה שעומדים מאחורי שיגור הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים – כך דווח בעיתון "אל-אחבאר". מקור אמר לעיתון כי מצרים ביקשה מהארגונים לשמור על רגיעה בדרום, בתמורה לשיפור במצב הכלכלי ברצועת עזה.

מקורות בחמאס אמרו ל"אל-אחבאר" כי משלחת כלכלית תגיע בתוך כמה ימים מעזה לקהיר, כדי לדון בקידום היחסים הכלכליים בין מצרים לרצועה, דבר שעשוי לתרום להגדלת כמות הסחורה הנכנסת לרצועת עזה.

לעוד כתבות בנושא:

חמאס לא ביצע את הירי לעוטף – אך ידע עליו ואפשר אותו • פרשנות

אזעקות שווא נשמעו באזור התעשייה באשקלון ובעוטף עזה
בן ה-16 שרקטה נפלה בחניית ביתו: "למרות הכול – לא רוצה לעזוב"
רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון
רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון | צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

בד בבד, על פי דיווחים ברצועה, מחמד פאוזי א-נג'אר, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס תושב חאן יונס בן 25, נהרג בעת "מילוי משימת ג'יהאד".

בתוך כך, בקיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון נאלצו לדחות את חגיגות ה-70 של הקיבוץ, שתוכננו להיום. זאת, בשל המצב הביטחוני. "עדיף לחגוג בימים בטוחים ושקטים יותר. אל דאגה - נמצא זמן מתאים לחגוג ולשמוח ביחד", נמסר לחברי הקיבוץ.

הלילה, חיל האוויר תקף כמה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, זאת, בתגובה לירי הקרטות לעבר שטח ישראל אתמול. במקביל, תושבים דיווחו על ירי מקלעים לעבר מטוסי חיל האוויר. במהלך התקיפות נשמעו שתי התרעות צבע אדום, ומאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעות שווא. עוד נמסר כי כיפת ברזל ביצעה ניסיון יירוט שלא לצורך.

רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון
רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון | צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון
לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט", עדי ראייה שהיו סמוך למקום התקיפה של צה"ל ציינו כי מטוסי קרב השמידו את המתקן שהותקף לחלוטין. לא דווח על נפגעים מהצד הפלסטיני.

מוקדם יותר אתמול נשמעו אזעקות שווא באזור התעשייה הדרומי באשקלון וכן במושב מבקיעים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, צה"ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשודים נתפסו שלושה סכינים ושני קאטרים והם הועברו לחקירה.

הרקטה שנפלה בנתיב
הרקטה שנפלה בנתיב | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

קודם לכן נורו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר לישראל – רקטה פגעה בחניית בית ביישוב בחוף אשקלון וגרמה לנזק קל למבנה ונפילה אותרה בחממה בקיבוץ במועצה האזורית. לא היו נפגעים, תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. על פי דיווחים בכלי התקשורת ברצועה, ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה.

במקביל, על פי דיווחים בתקשורת בעזה, חצו ארבעה פלסטינים את גדר הגבול באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. המחבלים הצליחו להרוס חלק מהגדר, לקחו ציוד מתוך עמדת צלפים של צה"ל - ונסוגו לאחר שכוח של צה"ל ירה לעברם. לפי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע.