גורמים בחמאס: "אם המצב הקשה בעזה יימשך נאבד שליטה על הגבול"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי מחקירות שערך הארגון עלה שתקריות הירי האחרונות על הגדר בוצעו באופן יחידני ע"י פעילים של הזרוע הצבאית - מבלי שקיבלו הנחיות מהנהגת חמאס ברצועה

זמן צפייה: 01:11

מתיחות בדרום: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (רביעי) מפי גורמים בחמאס שלפי חקירות פנימיות שערך הארגון, שלוש תקריות הירי האחרונות שאירעו על גדר הגבול ברצועת עזה, בוצעו באופן יחידני על ידי פעילים של הזרוע הצבאית "גדודי עז א-דין אל-קסאם", מבלי שקיבלו הנחיות לכך מהנהגת חמאס.

עוד דווח כי לאחר תקריות הירי בגבול בשבוע האחרון, פנו המתווכים המצרים להנהגת הארגון בעזה וביקשו הבהרות בנוגע לפעולות האלו. הנהגת הארגון הזהירה שבמידה והמצב הקשה ברצועה יימשך - תיאבד השליטה על אזור הגבול.

לדברי הגורמים, מחקירות חמאס עלה כי במהלך פעילים השתמשו בנשק של הזרוע הצבאית של הארגון, והדבר הגביר את הסיכויים להסלמה חדשה, בשל האפשרות כי באירועים היה נהרג או נחטף חייל צה"ל.

לכתבות נוספות בנושא: 

דיווח: חמאס הגביר את הסיורים שלו על הגדר – ועצר חשוד חמוש

חמאס מתנער מהפיגוע שסוכל – אך מאיים בתקריות נוספות • פרשנות

צה"ל: "סוכל פיגוע חריג בגודלו – האחריות על חמאס"

הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

אתמול דווח באתר החדשות "אמד" כי חמאס הגביר את הסיורים שלו על גבול רצועת עזה במטרה למנוע כל ניסיון התקרבות לגדר. זאת, לאחר התקריות האחרונות, בהן מחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל כדי לבצע פיגוע. על פי גורמים שונים, מנגנון הביטחון של חמאס עצר חמוש במהלך ניסיון שלו להתקרב אל הגדר.

ביום ראשון נרשמה היתקלות בצפון רצועת עזה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה בצפון רצועת עזה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

ביום שבת לפנות בוקר סיכלו כוחות הביטחון פיגוע בגבול רצועת עזה, בתקרית בה נהרגו ארבעה חמושים מאש צה"ל. לדברי דובר צה"ל רונן מנליס, מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסביבות השעה ארבע בבוקר זוהתה בעמדות התצפית שבגבול תנועה לכיוון גדר המערכת, ובעקבותיה הוקפץ כוח גולני שהיה באזור. כאשר הגיעה החולייה לאזור דיר אל-בלח, חצה אחד המחבלים את הגדר. המפגעים הספיקו לזרוק רימון וככל הנראה פתחו באש לא מדויקת - וכוח צה"ל השיב באש והרג אותם.

לפני כשבוע וחצי, קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילים נפצעו קל מירי מחבל חמאס שנשא נשק מסוג קלצ'ניקוב ורימונים - שחדר מעזה לשטח ישראל. במהלך חילופי האש שהתפתחו במקום, במסגרתם השליך המחבל לפחות רימון אחד, הוא נהרג מירי כוחות צה"ל. הלוחמים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה שבבאר שבע.