בלב הר הבית: כרזת ענק של חמאס עם תמונת חמוש בטיל נ"מ

מספר פעילי חמאס תלו כרזה ענקית במסגד אל-אקצא לכבוד העיד אל פיטר, כשברקע עשרות אלפי מתפללים. כזכור, אמש שוחח הרצוג עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן ובירך אותו לרגל החג

זמן צפייה: 03:02

ברקע חג העיד אל-פיטר, וכאשר עשרות אלפים מתפללים ברחבת הר הבית, פעילי ארגון הטרור חמאס תלו הבוקר (שני) כרזת ענק במסגד אל-אקצא, עם תמונת חמוש שמחזיק בטיל נ"מ ודברי ברכה לכבוד החג שמציין את סוף הרמדאן. "תנועת ההתנגדות האסלאמית מברכת את האומה הערבית לרגל עיד אל פיטר", נכתב בכרזה.

בתוך כך וברקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחג העצמאות שיחול מיד אחריו, במערכת הביטחון החליטו לשמור על הכוננות הגבוהה שהורגשה במהלך חודש אפריל. כמו כן, הוחלט כי במהלך הימים הרגישים יחול סגר כללי על יהודה ושומרון, וכן ייסגרו המעברים ברצועת עזה.

כוחות הביטחון על גג סמוך למסגד אל-אקצא
כוחות הביטחון על גג סמוך למסגד אל-אקצא | צילום: רויטרס

כזכור, אמש שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג בטלפון עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובירך אותו לרגל עיד אל-פיטר. הרצוג שוחח גם עם יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, ועם מלך בחריין, חאמד בין עיסא אל ח'ליפה, להם גם איחל ברכות לרגל החג. הרצוג אמר לשלושת המנהיגים כי הוא מייחל לשלום וליציבות באזור, ובימים הקרובים צפוי הנשיא לשוחח עם מנהיגים נוספים.

במהלך חודש הרמדאן נרשמו מספר תקריות אלימות בהר הבית, כאשר עשרות פלסטינים, חלקם רעולי פנים ועם דגלי חמאס, החלו בהפרות סדר המונית בשטח הר הבית, שכללו הכנת ביצורים, ידויי אבנים וירי של זיקוקים. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שנפרסו ברחבי ירושלים, פעלו במשימות אבטחה ושמירה על הסדר.