הירי לעבר נתיב העשרה: נזק נגרם לבית, אין נפגעים

עמדת חמאס שהותקפה הבוקר מול נתיב העשרה בתגובה על ירי הרקטה לאשקלון בלילה - לא הושמדה. בתמונות נראים פעילי הארגון מטפסים עליה ותולים דגל. הערב דווח על נזק שנגרם לאחד הבתים בנתיב העשרה מירי מקלעים, אך לא על נפגעים בגוף. בעקבות ירי הרקטה לאשקלון: גנץ להקפיא את הגדלת ההיתרים לפועלים מהרצועה

זמן צפייה: 04:26

שעות אחרי שצה"ל תקף הבוקר (שבת) את עמדת חמאס מול נתיב העשרה בתגובה לירי הרקטה לאשקלון בלילה, פעילי הארגון טיפסו עליה ותלו דגל - והעמדה לא הושמדה. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "המהירות שבה גדודי אל-קסאם בנו את מגדל התצפית שהפציצה ישראל היום בבוקר היוותה מפגן של כוח, קריאת תיגר ברורה לישראל ודבר שהדגיש את הנכונות הקבועה של ההתנגדות לבנות ולפתח את האתרים ואת היכולות שלה חרף כל הקשיים והאתגרים". הערב אותר נזק באחד הבתים בנתיב העשרה, אך לא דווח על נפגעים בגוף.

עמדת חמאס שהותקפה
עמדת חמאס שהותקפה | צילום: אמנון זיו

מצה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום התקבל דיווח על שמיעת ירי ביישוב נתיב העשרה, שבמרחב צפון עוטף עזה. לפני זמן קצר נמצא קליע על ידי אחד התושבים. אין נפגעים והאירוע בבדיקה". משפחה שחזרה לביתה בצהריים איתרה חור בתיקרה וחדירה של קליע של מקלע כבד על רצפת הבית שביישוב.

בינתיים, בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב, החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-2,000 נוספים בשבוע האחרון. זאת בעקבות הירי הרקטי לעבר מדינת ישראל: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות".

בתוך כך, חיל האוויר תקף היום ברצועת עזה, כאמור בעקבות ירי הרקטה. מדובר בירי ראשון מהרצועה זה חודשיים. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו סדנאות לייצור אמצעי לחימה במוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפו שלוש עמדות צבאיות של החמאס ברצועה. לאחר מכן, ירי מקלעים נשמע באזור נתיב העשרה, ללא נפגעים.

השמדת המוצב הצבאי של חמאס
השמדת המוצב הצבאי של חמאס

הרקטה נורתה מעט אחרי שלוש לפנות בוקר, והיא יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל. זו הייתה האזעקה הראשונה באשקלון, כשנה וחודש לאחר מבצע שומר החומות. בנוסף, בסוף חודש אפריל האחרון בוצע ירי רקטי פעמיים באותו השבוע לעבר המועצה האזורית אשכולולעבר העיר שדרות.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
שיגורי כיפת ברזל בעוטף עזה בחודש אפריל | צילום: רויטרס

לאחר הירי, צה"ל תקף הלילה מתחם תת-קרקעי ברצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן נשמעו ארבע אזעקות בשדרות ובעוטף עזה - אך לפי בדיקה מאוחרת יותר אלה היו אזעקות שווא, שנגרמו על ידי ירי קליעים וזיהוי שגוי של כיפת ברזל. לאחר מכן, זוהה שיגור כושל של רקטה, שנפלה בשטח הרצועה.