אספו מידע על כיפת ברזל וצילמו חיילים: נחשפה תשתית ריגול של חמאס

שב"כ והמשטרה עצרו אזרח ישראלי שלו משפחה בעזה ותושב הרצועה שהחזיק בהיתר כניסה. השניים מואשמים כי אספו מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ וצילמו חיילים בתחנות מרכזיות

זמן צפייה: 01:47

ריגול בתוך ישראל מצד חמאס: שב"כ והמשטרה עצרו שני בני אדם שריגלו עבור ארגון הטרור, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. נגד השניים הוגש כבר כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות. בין היתר נחשף כי השניים אספו מידע עבור חמאס על מערכות כיפת ברזל הפרוסות ברחבי הארץ ואף צילמו בחשאי חיילים בתחנות מרכזיות.

אחד הנאשמים הוא חסין ביארי, בן 30, אזרח ישראלי תושב יפו שנולד בחאן יונס שברצועת עזה, שם מתגוררים אמו, אשתו וילדיו, ומכורח זאת הוא מחזיק בהיתר כניסה ויציאה מהרצועה לישראל. הוא מואשם כי הוא גויס לתשתית הריגול בשנה החולפת וביצע משימות איסוף מול בסיסים צבאיים, חיילי צה"ל ומערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ.

לצורך התקשורת בינו לבין מעפיליו בחמאס, הורו לו לרכוש טלפון סלולרי ייעודי, אשר עליו הותקנה תכנת "סיגנל" המשמשת להעברת מסרים מידיים. בנוסף, התבקש ביארי על ידי חמאס להסית את האוכלוסיה הערבית בישראל נגד המדינה, להשיג אמל"ח ולבצע פיגוע בשטח ישראל.

בחקירתו של מחמוד אחמד, בן 33 תושב הרצועה שהחזיק בהיתר מסחר לכניסה לישראל, התברר כי הוא גויס לתשתית הריגול כבר בשנת 2019 ובמסגרת פעילות ביצע עבור חמאס משימות איסוף מידע על מערכות כיפת ברזל וצילם חיילים בתחנה המרכזית באשקלון. הוא מואשם בביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, ריגול ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד ביארי וכתב האישום נגד אחמד הוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. נגד השניים מיוחסים עבירות ביטחוניות חמורות, והפרקליטות מבקשת לעצור את שניהם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.