ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

בכיר ישראלי ציין שיוסי כהן נפגש עם המלך עבדאללה בממלכה לפני כמה ימים • הזרוע הצבאית של חמאס איימה, ברקע האפשרות של החלת החוק הישראלי בגדה: "סיפוח - הכרזת מלחמה. נגרום לאויב להתחרט"

זמן צפייה: 00:53

הקרב על הסיפוח: פקיד ישראלי בכיר ציין היום (חמישי) כי ראש המוסד יוסי כהן ביקר בירדן בימים האחרונים, נפגש עם המלך עבדאללה והעביר לו מסר מנתניהו בעניין הסיפוח.

במקביל, שר החוץ הירדני איימן ספאדי הצהיר כי ירדן מתנגדת גם לסיפוח חלקי שיכלול את גושי ההתנחלויות מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון. זאת, לדבריו, משום שמהלך כזה יפצל את הגדה המערבית וימנע הקמת מדינה פלסטינית בת-קיימא. את הדברים אמר בריאיון לערוץ הירדני "אל-ממלכה".

בתוך כך, אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, איים על ישראל לקראת ההחלטה בדבר סיפוח שטחים בגדה המערבית. "לא נדבר יותר מדי ולא נשגר המון הצהרות. נאמר מילים ספורות וברורות. ההתנגדות רואה את ההחלטה הזו כהכרזת מלחמה על העם שלנו ולכן ההתנגדות רואה עצמה כאמונה לשמור על העם שלה", אמר. "אנחנו נגרום לאויב להתחרט על ההחלטה הנפשעת הזו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יועצת של טראמפ: "ימסור בקרוב הצהרה גדולה בנושא הסיפוח"

מזכ"ל האו"ם: קורא לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה

יותר מאלף חברי פרלמנט אירופאים חתמו על מכתב נגד סיפוח ישראלי

ראש המוסד יוסי כהן ומלך ירדן עבדאללה
ראש המוסד יוסי כהן ומלך ירדן עבדאללה

בד בבד, גורמים מצריים אמרו לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" שקהיר העבירה לחמאס מסרי אזהרה חמורים מישראל ברקע כוונת הסיפוח. לפי הדיווח, ישראל מזהירה את חמאס מפני תגובה על צעדי הסיפוח, ומנגד בכיר בחמאס אמר לעיתון כי "כל האופציות לתגובה פתוחות". עוד ציינו הגורמים כי מצרים וירדן העבירו לישראל מסר לפיו הן דוחות את תוכנית הסיפוח, והודיעו שיגנו צעד זה מיד אם יבוצע - אך ללא שינקטו צעדי הסלמה במישור המדיני.

עוד עלה מהדיווח כי ראש המוסד יוסי כהן קיים לאחרונה מגעים גם עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, בנושא זה. כאמל עדכן את כהן כי לא הושג הסכם עם הנהגת חמאס בנושא התגובה לסיפוח, אך כאמל העריך כי התגובה לא תחרוג מהגבולות המקובלים כדוגמת אלו שננקטו אחרי ההכרה האמריקנית בירושלים בירת ישראל.

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

מנגד, גורם בכיר בחמאס אמר לעיתון כי "כל מה שנמצא בטווח האש של הזרוע הצבאית של החמאס הוא בבחינת מטרה לגיטימית כתגובה. הפלסטינים הם הראשונים להגן על אדמותיהם, איש לא יכפה עליהם דבר באיומים או ימנע מהם זכות זו". גורמים מצרים חשפו לאחרונה בפני העיתון כי לאחרונה התקיימו מגעים בין ישראל למצרים, לאחר שישראל טענה שיש לה מידע מודיעיני לפיו חמאס והג'יהאד האסלאמי מתכוונים לבצע פעולות יוצאות דופן וראשונות מסוגן בתולדות הסכסוך של ישראל עם הפלסטינים ברצועת עזה.

עוד אמרו המקורות כי בצד הישראלי יש חשש להתפתחות חדשה ומסוכנת בין הצדדים לאחר שהגיע מידע מודיעיני המצביע כי בחמאס והג'יהאד האסלאמי מתכננים לפגוע באינטרסים כלכליים ישראלים בתגובה לביצוע סיפוח בגדה המערבית.