חמאס מדווח בצעד נואש: "צה"ל הפציץ מבנים שבהם הוחזקו שבויים"

ארגון הטרור טוען כי במהלך מבצע "שומר חומות" צה"ל הפציץ את אחד המבנים שבהם הוחזק אחד מהחיילים השבויים הישראלים, וכי אחד מהשומרים שם נהרג - אך הם לא חושפים את זהותו. בכך הם רומזים לכאורה שהדר גולדין ואורון שאול עדיין בחיים - ומנסים לייצר לוחמה פסיכולוגית

זמן צפייה: 01:10

חמאס טוען הערב (ראשון) כי במהלך מבצע "שומר חומות" צה"ל הפציץ את אחד המבנים שבהם הוחזקו אחד החיילים השבויים הישראלים, וכי אחד מהשומרים שם נהרג - אך הם לא חושפים את זהותו. בכך הם רומזים כביכול שהדר גולדין ואורון שאול נמצאים בחיים, אך מדובר בלוחמה פסיכולוגית של חמאס.

בכירים ישראלים אומרים הערב שמדובר בספין מוחלט של הארגון, שמיואש מכך שהוא לא מצליח להגיע לעסקת חילופי שבויים עם ישראל. בישראל מתעקשים על כך שעסקה כמו זו של שליט לא תחזור, כאשר המתווכים המצרים אומרים היום כי עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל איננה בהישג יד - ולכן חמאס צפוי להמשיך בלוחמה הפסיכולוגית בשבועות הקרובים.

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13

כזכור, בחודש שעבר, לאחר הודעת חמאס אודות התדרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים הישראליים שנמצא בידיהם, פרסמה הזרוע הצבאית של הארגון סרטון שבו נראה הישאם א-סייד, אחד השבויים, שוכב במיטה ומחובר למסיכת חמצן. בסרטון ניתן לראות גם את תעודת הזהות של א-סייד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר אז בתגובה: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים. בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי".