מחובר למסכת חמצן: חמאס פרסם תיעוד של אחד השבויים הישראלים בעזה

לאחר הודעת חמאס על אודות הדרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים הישראליים שנמצא בידי ארגון הטרור, הזרוע הצבאית פרסמה סרטון של הישאם א-סייד ובו הוא נראה מחובר למסיכת חמצן ושוכב במיטה. בסרטון ניתן לראות גם את תעודת הזהות של א-סייד. גורם ישראלי בכיר מסר בתגובה: "מנסים להפעיל עלינו לחץ"

זמן צפייה: 00:40

לאחר הודעת חמאס אתמול על אודות הדרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים הישראליים שנמצא בידיהם, הערב (שלישי) פרסמה הזרוע הצבאית של הארגון סרטון ובו נראה הישאם א-סייד, אחד השבויים, שוכב במיטה ומחובר למסיכת חמצן. בסרטון ניתן לראות גם את תעודת הזהות של א-סייד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים. בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי".

"הישאם א-סייד איננו חייל", נמסר ממשרד רהמ, "אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע".

הישאם א-סייד שנמצא בשבי חמאס
הישאם א-סייד שנמצא בשבי חמאס

גורם ישראלי בכיר מסר בתגובה לפרסום הסרטון כי "מנסים להפעיל עלינו לחץ. ישראל קבעה משוואה ברורה בעניין השבויים והנעדרים והיא לא תסטה ממנה", זאת ברקע הטענות בישראל ביממה האחרונה כי אין כל שינוי במצבם הבריאותי של שני השבויים.

עוד אומרים בישראל בתגובה לסרטון כי "מדובר בפגוע נפש. חמאס נושא באחריות לשלומו הבריאותי. העמדה כי יש לפתור את סוגיית בחטופים במישור ההומניטארי לא השתנתה".

סלאח, קרוב משפחתו של א-סייד אמר :"הוא לא חייל אלא אזרח, הוא בחור חולה. החמאס מחזיק אותו סתם, הוא לא מסוכן לאף אחד. המאמצים לשחררו לא צלחו כי הם רוצים להפוך אותו לחייל, זה אזרח תמים חולה שיש הוכחות שחולה וניסה לעבור את הגבול כמה פעמים".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה להודעת החמאס: "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי. פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו".

כזכור, מקורות פלסטינים טענו מוקדם יותר היום לעיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי אמש התקיימו שיחות בין בכירים בישראל, שעוסקים בסוגיית השבויים הישראליים ברצועה, לבין בכירים במודיעין המצרי, לגבי ההודעה של הזרוע הצבאית של חמאס אתמול בדבר הידרדרות במצב בריאותו של אחד השבויים הנמצאים בידי חמאס.

לטענת המקורות, ישראל ביקשה ממצרים להשיג הבהרות אמיתיות מחמאס לגבי גורל השבויים ובמיוחד לאור ההודעה של חמאס. עוד הוסיפו המקורות כי הבכירים ממצרים הודיעו לבכירים בישראל כי הם מוכנים לנצל את המצב ולהביא לפריצת דרך חדשה בסוגיית השבויים. כמו כן, נטען כי המצרים כבר יצרו קשר עם הנהגת חמאס בניסיון להשיג הבהרות כלליות לגבי מה שקרה ולבדוק האם מדובר בהזדמנות אמיתית שתביא לפריצת דרך, או אפילו לסיום סוגייה זו.