דיווח ברצועה: חמאס עצר חשודים בירי הרקטה לשדרות

על פי הדיווחים, כמה פעילים מארגון "מגיני אל-אקצא" נעצרו בחשד לאחריות על השיגור לשטח ישראל ביום חמישי. נמשכת חקירת נסיבות הירי, ונבדקת האפשרות שהפקודה הגיעה מ"גורמים מחוץ לעזה"

זמן צפייה: 01:19

חמאס עצר כמה פעילים של ארגון "מגיני אל-אקצא", בחשד לאחריות על שיגור הרקטה לכיוון שדרות ביום חמישי - כך דיווחו היום (ראשון) גורמים פלסטיניים. לפי הדיווח, מנגנון המודיעין של חמאס ממשיך לחקור את נסיבות הירי, בחשד שהפקודה לשיגור הגיעה מגורמים "מחוץ לרצועת עזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נס בשדרות: רקטה פגעה בישיבה – ונבלמה על ידי קורת המבנה

בעקבות הירי על שדרות: צה"ל תקף ברצועת עזה • תיעוד

בכירי חמאס לשליח האו"ם: "אין לנו קשר לירי הרקטות לישראל"

תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: חדשות 13

כזכור, רקטה שנורתה מרצועת עזה ביום חמישי פגעה ישירות בישיבה בעיר שדרות. לא היו נפגעים אך נגרם נזק. זאת, לאחר שאזעקת צבע אדום הופעלה בעיר ובמועצה האזורית שער הנגב, וצה"ל מסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה. ככל הנראה, הרקטה שוגרה מאזור בית חנון שבצפון עזה. כמו כן, בלילה שבין רביעי לחמישי שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים, ויורטה על ידי כיפת ברזל

הרקטה פגעה בקורה של המבנה, שלמעשה בלמה את הפגיעה בתלמידים שהיו בפנים. המשטרה הודיעה כי היא סיימה את הטיפול בזירת הנפילה, וכי חבלנים וידאו כי לא קיימת סכנה נוספת במקום.

הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בשדרות, סיפר: "ישבנו במבנה הסמוך בבית חב"ד, היינו עסוקים בשיעור תורה ובאמצע השיעור הייתה אזעקת צבע אדום, ותוך שניות פיצוץ אדיר, חזק, שהקפיץ את כולנו. רגע אחרי זה הבנו שאנחנו חיים. הטיל פגע במבנה של ישיבת ההסדר הסמוכה לבית חב"ד. היה נס גדול, יש רק נזק במבנה ואין נזק לאף אחד בגוף ובנפש". אשר פיזם, שהיה בתוך בניין הישיבה, סיפר: "היינו בשיעור שבועי, שמענו צבע אדום ואז פיצוץ אדיר, יצאנו וראינו נזק גדול במקום. זה תמיד מפחיד ,זה לא יכול להימשך ככה. חייבים להביא שקט".

תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי לשדרות
תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי לשדרות | צילום: דובר צה''ל
ביום שישי נפגשו ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, ובכירים נוספים בארגון, עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, וטענו כי לפלגים הפלסטינים ברצועה אין קשר לשיגורים האחרונים לעבר ישראל - כך דווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" מפי גורמים פלסטינים. לפי הדיווח, אנשי חמאס התעקשו כי הם בוחנים מי עומד מאחורי שיגור הרקטות, וכי לא ירשו להכשיל את המאמצים לרגיעה עם ישראל.