הירי יתחדש? "המענק הקטארי צריך להיכנס לעזה עד סוף השבוע"

בלבנון דווח כי הועבר מסר לישראל שעליה לאשר את כניסת הכסף הקטארי עד הסופ"ש ולהקל על המצב בעזה, אחרת "ההסלמה תהיה אינטנסיבית". חמאס ממתין לתשובה ישראלית להצעת חילופי אסירים

Palestinian Demonstrator Uses A Sling During An Anti Israel Protest In The Southern Gaza Strip
הפגנות בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

בדרך לפיצוץ? העיתון "אל-אחבאר" הלבנוני מפרסם הבוקר (רביעי) כי בחמאס הביעו מורת רוח בפני מצרים על המצב הנוכחי ברצועת עזה וכי התעקשות ישראל לקשור בין עסקת חילופי האסירים לשיפור המצב הכלכלי וההומניטרי בעזה עלול להוביל לחידוש העימות.

חמאס מאותת: אם הכסף הקטרי לא ייכנס לרצועה - תהיה הסלמה

לפי הדיווח בעיתון המזוהה עם חיזבאללה, המשך המצב הנוכחי ברצועה עשוי לדחוף חלק מהפלגים בעזה לשגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה במהלך התקופה הקרובה. בנוסף, המקורות שדיווחו לעיתון מסרו כי הפלגים העניקו לישראל ארכה עד סוף השבוע הנוכחי להכניס את הכסף הקטארי, לפתוח את המעברים ולהכניס את החומרים הדרושים לפעולות שיקומה של הרצועה.

פעיל חמאס
פעיל חמאס | צילום: רויטרס

"אם זה לא יקרה, ההסלמה תהיה אינטסיבית לאורך כל הגבול בצורה שונה, גדולה ורחבת היקף", מסרו הגורמים.

בתוך כך, מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי המתווך המצרי הציג הצעה חדשה בנוגע לשלב הראשון בעסקת חילופי האסירים בין ישראל לחמאס. לפי ההצעה, אברה מנגיסטו והיאשם א-סייד ישוחררו ויימסר מידע על הדר גולדין ואורון שאול בתמורה לשחרור מאות אסירים, בהם נשים וילדים . לפי המקורות, תנועת חמאס ממתינה לתשובת ממשלת ישראל להצעה זו.