לפיד נפגש עם האזרחים שניטרלו את המחבל: "הצלתם חיים"

ראש הממשלה הודה לחיים נעים ומשי בן עמי על כך שבתושייה רבה מנעו פגיעה באזרחים רבים, לאחר שניטרלו את המפגע הפלסטיני שדקר במברג גבר בן 35 ופצע אותו באורח בינוני, והעניק להם תעודת הוקרה. "מעט מאוד אנשים מסוגלים שיהיה להם את קור הרוח ואת האומץ להגיב"

רה"מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים
רה"מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם חיים נעים ומשי בן עמי, האזרחים שניטרלו את המחבל בפיגוע הדקירה אמש בירושלים. "זה קשה לקלוט", אמר לפיד, "אם לא שניכם - אז האזרחים היו מתים. הצלתם חיים של אנשים. זו חובה אזרחית".

"מדינה צריכה לדעת להודות לאזרחיה", הוסיף ראש הממשלה, "זאת הוקרה בשם המדינה ותודה לשניכם. היה לי חשוב לפגוש אתכם ולהגיד לכם כמה כולנו מעריכים את זה. בלי אזרחים טובים היו פה הרבה יותר אזרחים מתים ברחובות".

רה''מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים
רה''מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"מעט מאוד אנשים מסוגלים שיהיה להם את קור הרוח ואת האומץ להגיב", סיכם לפיד, "בסוף הגיע מחבל דוקר ואתה חיים, באת אליו עם אבן ונטרלת אותו, ואתה משי, באת אליו עם נשק ונטרלת אותו - זה אומץ וזה מרשים מאוד".

רה"מ לפיד שמע מהשניים על השתלשלות האירועים, ובסיום הפגישה העניק להם תעודת הוקרה, על התגובה המהירה ועל כך שמנעו בתושייה רבה פגיעה באזרחים רבים אחרים. לפני שנוטרל, המחבל הספיק לדקור גבר בן 35 ופצע אותו באורח בינוני.

רה''מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים
רה''מ יאיר לפיד עם חיים נעים ומשי בן עמי, שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

אתמול התראיין בן עמי למהדורה המרכזית וסיפר על הרגע בו הבחין במחבל: "עברתי בכביש רמות לכיוון מרכז העיר, זה היה יום שלי עם הילד, ככה שתכננתי יום כיף בכלל, ויצא יום כיף בסגנון אחר לגמרי. עברתי את הצומת וראיתי בצד ימין של הכביש, על המדרכה - זיהיתי אירוע שנראה כמו אירוע של מכות, של דקירה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1907222009' autoplay='0' credit='' desc='בן עמי בריאיון לחדשות 13: "הבנתי שאני בסכנת חיים"' poster='' kid='1_7dhc371n' duration='']

בן עמי הוסיף: "לא ממש הבנתי, אבל כשעצרתי את הרכב בצד הכביש וראיתי אנשים בורחים, הגעתי למסקנה שמדובר באירוע של ממש. כשיצאתי מהרכב, ראיתי אדם דוקר פצוע המון פעמים, כמו חיה. שלפתי את הנשק ודרכתי אותו. הוא החל להתקרב אליי עם המברג בצורה מאיימת כדי לדקור אותי והבנתי שאני בסכנת חיים. הורתי לו לעצור והוא לא עצר".

"הוא אמר כמה מילים בערבית. הוא התקרב אליי עם המברג בצורה מאיימת, יריתי בו שני כדורים ונטרלתי אותו. ישר הבנתי שמדובר במחבל", הוסיף. בן עמי ציין כי בעבר, לפני כשבע שנים נתקל באירוע דומה אם כי מורכב יותר: "זה היה כשהגעתי לרכבת הקלה מול המטה הארצי. זה היה אירוע יותר מורכב, אמנם הנדקרים היו במצב קל, אבל המחבל התקרב אליי וניסה לדקור אותי. חתרתי איתו למגע ונטרלתי אותו".