הפיגוע בירושלים: "הדס נאבקה בנחישות במחבל"

הדס מלכא ז"ל, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בי-ם, תובא בלילה למנוחות באשדוד. לפני כמה ימים היא חגגה עם חברותיה ושרו יחד ברכב את שיר מג"ב

מלכא ז"ל וזירת הפיגוע
מלכא ז"ל וזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה, חדשות 2

רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה אתמול בפיגוע הטרור בירושלים, תובא למנוחות בלילה שבין שבת לראשון בשעה 00:30 בבית העלמין באשדוד. בסרטון מלפני כמה ימים היא נראית במהלך נסיעה ברכב עם חברותיה בדרך לחגיגת יום הולדת. הדס צילמה את החברות שרות יחד את המנון מג"ב ואחר כך ניתן לראות גם אותה שרה ושמחה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אתמול, כשעה לפני הפיגוע בו נרצחה שלחה תמונת סלפי לחבריה וכתבתה: "שבת שלום לחברים האהובים עליי".

מלכא ז''ל וזירת הפיגוע
מלכא ז''ל וזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה, חדשות 2

מלכא ז"ל הייתה לוחמת במרחב הדרום של משמר הגבול וסיירה אתמול בירושלים כחלק מהיערכות המשטרה לתפילות הרמדאן. כאשר שמעו הלוחמים קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם, ריכז מפקד הכוח את לוחמיו ובהם הדס ז"ל, במטרה לנוע למקום הפיגוע.

תמונת הסלפי ששלחה מלכא שעות לפני הפיגוע
תמונת הסלפי ששלחה מלכא שעות לפני הפיגוע

בשלב זה, הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל על ידי הלוחמים שהיו עמה. הדס, שנאבקה בנחישות במחבל, פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נאבקו הרופאים על חייה אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותה.

רס"ר הדס מלכא ז"ל, בת 23, (הועלתה בדרגה לאחר מותה), התגייסה לשירות סדיר בחיל הים, שם שירתה כ-7 חודשים. לאחר שהתעקשה לעבור לשירות קרבי במשמר הגבול, עברה לשרת בגזרת עוטף ירושלים ובבה"ד מג"ב ובהמשך אף הוכשרה כמפקדת בחיל. עם סיום שירותה הסדיר, התגייסה לשירות קבע לפני כשנה ביחידה סמ"ג 5 של משמר הגבול.

זירת הפיגוע. אתמול
זירת הפיגוע. אתמול | צילום: שיתוף השואגים לימין

הדס נולדה באשדוד אך עברה בגיל שנה להתגורר עם משפחתה במושב עזר שבמועצה אזורית באר טוביה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים, ושלוש אחיות.

[brightcove_iframe video_id='abo_mishal_vtr2_20170617_v1' autoplay='0' credit='' desc='צפו: פעילות כוחות הביטחון' kid='' duration='0'']

בעקבות הפיגוע יצאה החלו כוחות הביטחון בפעילות רחבה בגזרת הכפר דיר אבו משעל, ממנו יצאו המחבלים. הפעילות מתבצעת בשיתוף יחידות חי"ר ויחידות מיוחדות. במהלך היום פעלו כוחות הביטחון בסביבת הכפר דיר אבו משעל ממנו יצאו המחבלים.

במהלך הפעילות, נתקלו הכוחות בהפרות סדר של כ-150 עד 200 מפגינים. הצעירים יידו בקבוקי תבערה, הבעירו צמיגים וחסמו את צירי ההתקדמות של הכוחות.