הסלמה בצפון: חזבאללה מותיר לעצמו פתח לתגובה עתידית • פרשנות

ארגון הטרור הלבנוני מוסר כי ירי טילי הנ"ט לעבר האמבולנס הצבאי ובסיס צה"ל היה תגובה לסיכול הפיגוע בסוריה, מה שאומר שהוא עשוי לפעול פעם נוספת בתגובה לתקיפה בביירות המיוחסת לישראל

זמן צפייה: 07:58

הסלמה בצפון: ארגון חזבאללה ציין, לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר האמבולנס צבאי מוקדם יותר היום (ראשון), כי הירי היה בתגובה לסיכול פיגוע הרחפנים בסוריה, ולא לתקיפה המיוחסת לישראל בביירות. המשמעות היא שארגון הטרור משאיר לעצמו מרחב כדי להמשיך ולהגיב, ויתכן כי המערכה עדיין לא נסגרה. כמו כן, לפי ההערכות חזבאללה קיווה לנקום ורצה לפגוע בחיילים, אך הטיל החטיא את הרכב הצבאי - שהיה מאוייש.

ניתן לשער שכוחות הביטחון ישארו בכוננות בתקופה בקרובה, במיוחד במידה וישראל מתכוונת להמשיך לפעול נגד פרויקט דיוק הטילים של חזבאללה - וכל הסימנים מראים שהיא אכן מתכוונת לעשות כך.

לכתבות נוספות בנושא >>

חזבאללה: "השמדנו רכב צבאי בבסיס באזור היישוב אביבים שבגליל"

טילי נ"ט נורו מלבנון לעבר בסיס ורכבים בגבול – אין נפגעים

רה"מ: "אין לנו אף נפגע בתקיפה, בהתייעצויות לגבי ההמשך" • חי

פיצוץ בגבול הצפון
פיצוץ בגבול הצפון | צילום: חדשות בזמן

כאמור, מספר טילי נ"ט נורו מוקדם יותר משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים ביישוב אביבים - כתגובה למתקפה בביירות על מכשיר איראני לדיוק טילים, המיוחסת לישראל. דובר צה"ל רונן מנליס ציין כי נורו כשניים-שלושה טילי נ"ט, לפי הערכתו מסוג קורנט, לעבר מוצב אביבים ולעבר רכב צבאי מסוג "זאב" שמשמש אמבולנס. עוד הוסיף כי לא היו נפגעים, אך הג'יפ נחדר ויש פגיעה בעמדת המוצב: "חזבאללה לא מימש את ההישג שרצה. הוא רצה להרוג חיילים. כלי טייס תקף את החולייה, ונורו כ-155 פגזים". המרחב האזרחי בכל הגזרה חזר לשגרה מלאה וכלל חסימות הצירים הוסרו.

חזבאללה הוציא הודעה רשמית ובה טען כי "פגענו בכלי צבאי ליד אביבים וישנם נפגעים". לפי דיווח בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, הפצצות צה"ל התבצעו באזור העיירות מארון א-ראס ויארון שבדרום לבנון, ומזל"טים ישראלים טסו בגובה נמוך מעל האזור. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל ביצעו ירי לכיוון העיירה מארון א-ראס, וכי ההפצצות הישראליות מובילות לשריפות באזור. שר החוץ של בחריין תקף את ממשלת לבנון על רקע האירוע: "התקפה של מדינה אחת כלפי מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבין-לאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בתוך גבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס להסלמה ואמר כי "ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב, השקט יכול לשרור רק בשני צידי הגבול". את הדברים אמר בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אתיופיה. במקביל, ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי פנה לארה"ב, לצרפת ולגורמים נוספים בקהילה הבין-לאומית כדי למנוע הידרדרות של המצב הביטחוני בגבול לבנון-ישראל.