פעיל חמאס נאשם: "תכנן פיגוע ירי על אוטובוס של שוטרים בהר הבית"

עומר עאבדין, בן 21, תושב מזרח ירושלים, נעצר על-ידי שב"כ ומשטרת ישראל, בחשד שיצר קשר בפייסבוק ובטלגרם עם פעיל טרור מלבנון. הוא התבקש לבצע פיגוע ירי או מטען תמורת סיוע כספי. היום הוגש נגדו כתב אישום

פעיל החמאס שנעצר

הותר לפרסום: בפעילות של שב"כ ומשטרת ישראל נחשף וסוכל פיגוע ירי בירושלים. לפי ההודעה, "בחודש האחרון התנהלה בשב"כ ובימ"ר ירושלים חקירתו של עומר עאבדין, בן 21, תושב מזרח ירושלים, שנחשד בקשירת קשר לביצוע פעילות ביטחונית". היום (ראשון), פרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ וקשר לטרור.

במסגרת החקירה נחשף כי עאבדין משתייך לתנועת חמאס והיה שותף לפעילותה במסגרת ה'כתלה איסלאמיה' - תא הסטודנטים מזוהה חמאס באוניברסיטת ביר זית, אשר ארגן פעילויות כגון תליית דגלים של חמאס ושל הכותלה האיסלאמית בכתלי המוסד, השתתפות באירועים של הארגון ולבישת סממני חמאס לאירועים אלה.

כמו כן, בשנת 2021 הצטרף הנאשם לביקור תמיכה של ארגון הסטודנטים בביתו של המחבל מונתצר שלבי - מבצע פיגוע הירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שניים נוספים. על פי כתב האישום, במהלך שנת 2022 שוחח הנאשם באמצעות הפייסבוק והטלגרם עם אדם אשר כונה "ח'אלד חאמד" וציין בפניו כי הוא פלסטיני המתגורר במחנה פליטים סמוך לביירות בלבנון וכי הוא חלק מארגון החמאס.

השניים סיכמו לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות, במהלכו ימותו שוטרים ובתמורה לכך ח'אלד יעביר לנאשם תשלום כספי. בהמשך לקשירת הקשר ולצורך יישום התכנית לבצע פיגוע, תכנן הנאשם לבצע פיגוע ירי אל עבר אוטובוס של שוטרים שעובר דרך שער המוגרבים בדרכו לאל אקצה, להרוג אותם ולמות כשהיד - מאחר והשוטרים מפריעים למתפללים באל אקצה.

כמו כן, במהלך חודש דצמבר 2022, ביצע הנאשם מספר חיפושים בטלפון שלו כאשר הוא משתמש בביטויים "מטען נפץ", "שאלות בנושא עונש הרצח באסלאם" ו-"דין הריגת נפש ודין מבצעה". כחודש לאחר מכן הנאשם החליט שלא לבצע את הפיגוע אך נותר בקשר עם ח'אלד.

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו בטיפול נחוש לסיכול כל כוונות פיגוע וכן לאיתור וחשיפת קשרים להכוונת פיגועים על ידי גורמי טרור מחוץ למדינה", נמסר.