השימוש באמצעי השב"כ למעקב אחרי חולי קורונה הוארך ב-3 שבועות

הממשלה ביקשה הארכה של חודש וחצי, אך ועדת החוץ והביטחון אישרה רק חצי מהזמן. היועץ לביטחון לאומי: "האמצעים נחוצים כעת יותר לאור ההקלות - אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך זה"

זמן צפייה: 00:44

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון אישרה הבוקר (שלישי) את הארכת השימוש באמצעי באמצעי המעקב של השב"כ לצורך איתור חולי קורונה בשלושה שבועות נוספים. הממשלה ביקשה הארכה של שישה שבועות, אך בקשה זו נענתה כאמור באופן חלקי. זאת, לאחר החלטת בג"ץ כי על המדינה להתחיל בחקיקת הנושא כדי להמשיך במעקב.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר בוועדה כי "אנחנו חושבים שדווקא בעת כזו, לאור ההקלות, משום שפוטנציאל ההדבקה גדל, אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית ומהירה שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה".

"אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה", הוסיף בן שבת. "אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה, אם יהיה כלי שייתן מענה בהחלט נאמץ אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגבלת ה-100 מטר מבוטלת, שווקים וקניונים ייפתחו: כל ההקלות

נתניהו: "התערבות של בג"ץ בהסכם תגדיל את הסיכוי לבחירות"

מספר החולים הפעילים ירד מ-6,000; למעלה מ-10 אלף החלימו

ראש המל''ל מאיר בן שבת
ראש המל''ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר אישרה ועדת חוץ וביטחון את המשך האיכון עד הלילה בחצות. במהלך הדיון, אמרה בכירת משרד הבריאות פרופסור סיגל סדצקי כי כיוון שאסטרטגיית היציאה בנויה על "שיטת הפינצטה", לפיה מתמקדים באיתור חולים, דווקא כעת המעקב נחוץ יותר מתמיד. "אחרי שאושרו הרבה הקלות, נתחיל לראות שוב הדבקות בקהילה", אמרה סדצקי. "זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל מקרה ואת המגעים שלו".

המשנה ליועמ"ש רז נזרי הסביר בדיון כי הממשלה מבקשת הארכה של שבוע, כדי שתוכל להחליט אם ברצונה לקדם הליך חקיקה שיסדיר את מעקב השב"כ, בהתאם להחלטת בג"ץ. "מאחר שנכון לרגע זה לא התקבלה החלטה אם לקדם חקיקה או לא, אז לא חשבנו שנכון לבקש יותר זמן אלא רק את השבוע הזה כתקופת גישור, וביום ראשון הקרוב נראה לאן פנינו מועדות כשתתקבל החלטת הדרג המדיני. אם לא נלך לחקיקה בוודאי שזה ייעצר מיידית", אמר נזרי.