"שום פיגוע לא יעצור אותנו": חיילי גולני הושבעו בבסיס החטיבה

תשעה מבין 12 החיילים שנפצעו באירוע הטרור, הגיעו לטקס בבסיס ברגבים. הם נפצעו קל מאוד ומצבם הרפואי אפשר את הגעתם לאירוע. שניים מהם בשל פציעתם נאלצו לשבת במקומם, שלושה נוספים נעדרו

זמן צפייה: 02:46

גל פיגועים: טקס ההשבעה של חיילי מחזור נובמבר 2019 של חטיבת גולני נערך היום (חמישי) בבסיס החטיבה ברגבים. פחות מ-24 שעות אחרי פיגוע הדריסה בירושלים שבו נפצעו 12 מחיילי החטיבה. תשעה מבין ה-12 הגיעו לטקס, שנפצעו קל מאוד ומצבם הרפואי אפשר את הגעתם לאירוע.

שניים מהם בשל פציעותם נאלצו לשבת במקומם במהלך הטקס. שלושה נוספים שנפצעו לא יכלו להגיע לטקס. בשלושה-ארבעה ימים האחרונים נערכו בגולני לטקס, שמתפצל לשניים – ההשבעה שהייתה אמש בירושלים והטקס בבסיס ברגבים עם בני המשפחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתום מצוד: נלכד המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים

"רוחנו לא תישבר": השבעת טירוני גולני בכותל לאחר הפיגוע • צפו

פיגוע דריסה בירושלים: 12 חיילים נפצעו – אחד מהם קשה

תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני
תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני | צילום: דובר צה''ל

סא"ל סיוון בלוך, מפקד בא"ח גולני, אמר בטקס: "אתמול בלילה צעדנו בבירת העם בדרכים שהלכו לוחמי ששת הימים, כמו אז גם אתמול בלילה ניסה מחבל לפגוע ולמנוע את תקומתה ותקוותה של המדינה. המסר שלי אליכם ולעם ישראל הוא שאף אחד לא יוכל לפגוע ברוח ובצדקת בדרך שלנו ואנחנו פה כדי להשאר".

בלוך המשיך ואמר כי "שום פיגוע או פעולה פח"עית לא תעצור אותנו, ואנחנו נחושים כתמיד עד הניצחון. מאז קום המדינה ובמשך 72 שנים לוחמי גולני נשבעים להגן על מדינת ישראל, להביא ביטחון וניצחון בכל משימה שתוטל עלינו. הלוחמים ממשיכים את שרשרת הדורות שהחלה בדור לוחמי תש"ח, מייסדי הארץ, אשר לחמו את הקרבות הראשונים של החטיבה והם אלה שהניחו את היסודות למשפחה גולני".

צה"ל הודיע הערב כי חאלד אל-טורמאן בן ה-24, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים במהלך הלילה נעצר בתום מצוד, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת המחבל בצהלך כנס בחירות: "אמרתי היום שזה עניין של זמן עד שנתפוס את המחבל - תפסנו אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2002061836' autoplay='0' credit='' desc='טקס ההשבעה של חיילי גולני ברגבים' kid='1_io25b73l' duration='7'']

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה סיור ביטחוני במחסום המנהרות שבגוש עציון, והצהיר: "אבו מאזן, זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך". קודם לכן, ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה, בבית החולים הדסה עין כרם.

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג״ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה. נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. בנוסף, קיבל סקירה על מצבם של הפצועים.

על פי ההערכה במערכת הביטחון, המחבל פעל בדפוס המפגע הבודד, ללא ארגון טרור מאחוריו. הוא זיהה את לוחמי גולני וככל הנראה ניצל הזדמנות לדרוס אותם, ואז נמלט לעיירה בית ג'אלה שם נטש את רכבו. המצוד של צה"ל ושב"כ אחריו מתרכז כרגע באזור בית לחם.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2002061835' autoplay='0' credit='' desc='טקס ההשבעה של חיילי גולני ברגבים' kid='1_wtp219zh' duration='11'']

כאמור, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו הלילה מפגיעת רכב ברחוב דוד רמז שסמוך למתחם התחנה בירושלים. אחד מהנפגעים במצב קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים - ותשעה מהם כבר שוחררו. על פי ההערכות, הדורס הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט רגלית. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית על מנת לירות בו, אך לא הספיקו.

בהמשך, אותר רכבו של המחבל החשוד. רכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא, אך כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחריו. במקביל, צה"ל מחרים מצלמות אבטחה מתושבים באזור.

אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, מסר כי עדיין נשקפת סכנה לחייל אחד מבין ה-12 שנפגעו בדריסה. החייל נותח הלילה והועבר למחלקה לטיפול נמרץ.

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס לפיגוע ואמר כי "פעולות ההתנגדות לאורך הגדה המערבית והעימותים של בני עמנו הם תגובה בפועל להכרזת 'עסקת המאה' של טראמפ". דובר נוסף מטעם התנועה, עבד אל לטיף אל קאנוע, הוסיף: "אנו מברכים את בני עמנו המתקוממים בגדה ומברכים על פעולת הדריסה ההרואית בירושלים".