מפקד כלא גלבוע בוועדת החקירה: "נציבת שב"ס סימנה אותי"

מפקד הכלא פרדי בן שטרית העיד מול ועדת הבדיקה למחדל האסירים והאשים את נציבת שב"ס קטי פרי כי היא סימנה אותו כשעיר לעזאזל. "היא ביקשה להדיח אותי עוד לפני שהוועדה החלה את הבדיקה"

Whatsapp Image 2021 11 24 At 0
פרדי בן שטרית בעדותו | צילום: דוברות המשרד לבט"פ

מפקד בית הסוהר גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית הגיע היום (רביעי) להעיד בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים. בן שטרית אמר בעדותו כי הוא סומן על ידי נציבת שב"ס קטי פרי כאחראי.

"מאשימים אותי כל הזמן כמי שאחראי למחדל, הנציבה קטי פרי סימנה אותי כאחראי לאירוע וכמי שכשל. היא ביקשה להדיח אותי עוד לפני שהוועדה החלה את הבדיקה. אכן שימשתי מפקד כלא גלבוע בזמן הבריחה, אבל הנציבה חיפשה שעיר לעזאזל, זו תחושה קשה שמשאירים אותך לבד להתמודד. גלבוע כלא ביטחוני, מורכב, עד חצי שנה לפני הבריחה התנהל בלי מפקד קבוע, רק ממלא מקום".

כזכור, בחודש שעבר אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר החלו בפרויקט מיגון כלא גלבוע בעקבות המסקנות ממחדל הבריחה. שב"ס ומשרד הביטחון סיכמו על פרויקט משותף למיגון הכלא בהיקף של כ-8 מיליון ש"ח.

מיד לאחר אירוע הבריחה הקים שב"ס צוות מומחים, המורכב ממהנדסי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ומומחים מיחידות מיוחדות של צה"ל, שהחלו באיתור נקודות תורפה במבנה ובתשתיות המתקן. על בסיס הממצאים הוחלט לצאת למבצע חיזוק ועיבוי תשתיות הכלא המבוסס על המלצות והניסיון הרב שהצטבר בתחום הבינוי והתת קרקע בצבא. הפרויקט יכלול את ביטון התאים ושיפור מיגונם על מנת למנוע בריחה בעתיד.