אחיו של זכריא זביידי: "לא קיבלנו שום רמז איפה הוא נמצא"

ג'יבריל זביידי אמר בריאיון לחדשות 13 כי גילה על ההימלטות ברשתות החברתיות, והוסיף כי בן משפחתו טרם יצר עמו קשר והוא לא יודע מה מצבו. "הרגשנו טוב, קצת פחד, אבל היינו מבסוטים"

זמן צפייה: 04:45

אחיו של זכריא זביידי, ג'יבריל זביידי, התראיין הערב (שלישי) בחדשות 13 וסיפר: "עד עכשיו לא קיבלנו שום רמז איפה אח שלי ומה המצב שלו. הוא בשטחים? הוא בישראל? הוא בירדן? אנחנו לא יודעים. כששמענו שהוא ברח הרגשנו טוב, קצת פחד, אבל היינו מבסוטים. ישבתי בכלא גלבוע שבע שנים, אף אחד לא יברח ממנו. עד עכשיו אני לא יודע איך הם ברחו".

בתוך כך, על פי מקורות ערבים נעצרו שלושה חשודים ונבדקת מעורבותם באירוע. אחיו של אחד העצורים אמר לחדשות 13: "מאיפה נדע שאלה אסירים שברחו מהכלא? זה היה בשעה 4:30 בבוקר, השב"ס עצמו לא ידע בשעה הזו שיש בריחה. עצרו ילדים שבסך הכול מכרו לעוד לקוח".

פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע
פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע

בינתיים לכוחות הביטחון אין שום מידע קונקרטי לפיו הם מנהלים את המרדף אחר ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע, אלא הם מסתמכים על הבנת האופי של הנמלטים ודפוסי פעולה והתנהלות צפויים. עם זאת, מתחזק החשד כי הם עברו בכפר נאעורה. כמו כן, האפשרות כי המחבלים הנמלטים חצו גבולות - נמצאת על השולחן.

זאת ועוד, לפי דיווחים פלסטיניים, שב"כ החל לחקור את בני המשפחה של המחבלים הנמלטים, זאת בניסיון להבין אם ידעו מראש על הבריחה מהכלא ואם נמצאים בקשר עם המחבלים. כמו כן, הפלסטינים מדווחים על סריקות צה"ל בכפרים באזור ג'נין.

כזכור, אתמול ברחו במהלך הלילה שישה אסירים מסוכנים מאגף 2 בכלא גלבוע, שבצפון, ששייכים לארגון פת"ח ולג'יהאד האיסלאמי, בעזרת מנהרה שחפרו מתחת לכיור התא. בין האסירים נמצא המחבל זכריא זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין.