מערבית לרפיח: כיפת ברזל יירטה כלי טיס חשוד ברצועת עזה

רחפן חשוד זוהה במרחב האווירי שמעל שטח הרצועה, ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. מדובר צה"ל נמסר כי הכלי לא חצה לשטח ישראל, והיה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע

זמן צפייה: 01:52

כיפת ברזל הופעלה בשעת צהריים היום (חמישי) לעבר כלי טיס חשוד שזוהה מערבית לרפיח שברצועת עזה. ככל הנראה מדובר ברחפן שהמריא מהרצועה, ומדובר צה"ל נמסר כי הכלי לא חצה לשטח ישראל, והיה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע.

זמן קצר לאחר היירוט מסרו מקורות לרשת אל מייאדין כי "ההתנגדות שלחה היום מסר לאויב הישראלי שהיא לא תרשה שמצעד הדגלים יעבור במסלול עליו הוחלט". מקורות פלסטינים מסרו לעיתון " אל קודס" הרואה אור במזרח ירושלים כי "ההתנגדות העבירה מסרי אזהרה לישראל באמצעות המתווכים בנוגע לצעדת הדגלים הפרובוקטיבית, וכן אזהרה לגבי כניסה של מתנחלים לאל אקצא במספרים גדולים. לא נסכים שצעדת הדגלים תעבור".

יירוט בגבול הצפון
יירוט בגבול הצפון

מוקדם יותר היום נשמע אזעקה בגבול הצפון באזור הגליל המערבי, כאשר הדי שני פיצוצים נשמעו במרחב. מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות חשש מחדירת מל"ט מלבנון לשטח ישראל, אך תוך זמן קצר הובהר כי לא מדובר בכלי טיס אויב אלא בטיסן של צה"ל. אין נפגעים באירוע.